1

Onderwerp: deeg niet uit uitsteker

ik heb gisteren mijn bestelling van de webshop binnen gekregen met o.a mijn doodshoofd koekjes uitsteker  :) .
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1989

wilde mijn neefjes vanavond verassen met "stoere koekjes" maar ik krijg met geen mogelijkheid het deeg heel uit de vorm.
ik heb het koekjesrecept van peggy porchen gebruikt.

iemand een idee hoe ik toch koekjes kan maken van deze toch wel gedetailleerde vorm????

2

Re: deeg niet uit uitsteker

hmmmmm, ik ben geen koekjesfee maar is het een idee om de uitsteker eerst in meel te dopen en dan koekjes uit te steken. dan plakt hij mss minder  :think:

suc6

gr's
Hiba

3

Inderdaad flink in het meel dopen voor je steekt en indien nodig zachtjes met een kwastje eruit duwen op de plekken waar het vast blijft zitten :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik rol het uit op mijn Ikea bureaubladlegger en daar blijft het deeg goed plakken, als ik dan uitsteek blijft in de meeste gevallen het koekje gewoon liggen. Ik heb die doodshoofd uitsteker ook en marsepein mee uitgestoken en dat ging prima zonder dat het bleef plakken.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

5

goede tips allemaal, bedankt!
ik ga vanmiddag een nieuwe poging wagen met jullie tips en als het lukt zal ik dat zeker even melden.

6

Je kunt het ook eens proberen van een stukje huishoudfolie over je deeg heen en daarna uitsteken. Met mijn marsepein gaat dit ook altijd goed, dus wie weet helpt het hier ook bij!

7

helaas  :nooo  meel helpt wel een beetje maar de kaak breekt nog af, folie werkt niet, te kleine oppervlaktes waardoor hij geplet wordt, op een stuk plastic tafelkleed uitrollen hielp een beetje maar de kaak breekt nu nog af, heb het nog geprobeerd met het uitstekertje in de olie dopen, ook niks en het uitstekertje in water dopen, ook niks. duwen met een kwastje helpt ook een beetje maar kom niet in sommige hoekjes dus ook niet gelukt  :think:

iemand nog een idee????? (het moet toch gewoon lukken?)

8

wat meer bloem door je deeg, zodat het deeg "droger" is??

zo hééérlijk ontspannend.....

9

Is het koekjesdeeg te zacht en hoe dik rol je het uit? Ik laat meestal het deeg 1 a 2 dagen rusten (in de koelkast) voordat ik het ga verwerken, dan blijft het elastischer en breekt het niet zo gauw.
Helaas heb ik het alleen nog maar met marsepein uitgeprobeerd, dus ik zou het ook niet weten.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

10

heb het net ook met marsepein gedaan en dan blijft het ook erg hangen bij de kaak/tanden. de marsepein heb ik heel dun uitgerold.
het deeg voor de de koekjes heb ik ongeveer 5 mm dik gemaakt. ik zal het deeg laten rusten en het morgen of overmorgen nog eens proberen maar ik heb het idee dat de mond en kaak gewoon te dicht op elkaar zit allemaal.
bedankt alvast voor het meedenken !

11

Ik had het marsepein niet te dun uitgerold, omdat je anders de indrukken niet ziet van de oogkassen en mond. Maar ik smeer na het uitrollen wat crisco erop om ervoor te zorgen dat het niet zo blijft plakken.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

12

gelukt!
ik heb het deeg heel dun uitgerold en toen lukte het met horten en stoten toch nog maar wat een werk!!!!!
heb ze nog afgemaakt met marsepein maar dit is niet mijn ding hoor!
bedankt in ieder geval voor al jullie tips.
http://i130.photobucket.com/albums/p249/heusie/koekjes132.jpg

13

Zo zagen mijn cc eruit met het uitdelen op school:
http://94.100.122.202/778600001-778650000/778622501-778622600/778622587_6_gsfO.jpeg

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

14

stoer!!!