1

Onderwerp: allergie welke bekleding?

hoi allemaal,
Ik wilde weten welke bekleding jullie gebruiken bij mensen met melk en nooten allergie? Ik zag bv bij fondant dat er magere melkpoeder in zit en marsepein kan dan ook niet. Bedankt alvast!

2

Re: allergie welke bekleding?

regalice fondant!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Mirjam5 schreef:

regalice fondant!!

waar kanik die halen of bestellen? is het niet het zelfde als andere fondant? bedankt voor je antwoord!

4

Marshmellow fondant, ook van Regalice.

Regalice kan je gewoon in de webshop kopen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

bedankt allemaal!!

6

met een melkallergie kan het zo zijn dat sommige mensen niet tegen het Enummer E262 kunnen.

Een vriendin van me wil alles lactose vrijhebben maar heeft daarbij ook numkm E262 bij... en volgens haar zit dat in veel dingen..

Dus let even op want in die Fondant van de shop zit het dus wel.

wat wel kan is bedekken met Pure chocolade...

succes ermee.

7

Dat van die E262 komt (gelukkig) niet veel voor hoor:

E262 (i) Natriumacetaat
E262 (ii) Natriumdiacetaat (een mengsel van natriumacetaat en azijnzuur)

Oorsprong:
Natriumzout van azijnzuur, een natuurlijk zuur. Azijnzuur komt voor in allerlei vruchten en in hoge concentraties in alle gefermenteerde producten. Commercieel geproduceerd door middel van bacteriële fermentatie van suiker, melasse of alcohol, of synthetisch van aceetaldehyde.

Functie en eigenschappen:
Acetaten worden gebruikt als conserveermiddelen en buffers.

Bijwerkingen :
Azijnzuur en acetaten hebben geen bijwerkingen. Acetaten zijn aanwezig in iedere lichaamscel. Alleen mensen met (zeer zeldzame) azijnintolerantie moeten azijnzuur en acetaten vermijden.

Dus ik denk dat je met de regalice fondant wel zeker zit hoor. Mijn dochtertje heeft een koemelk- en lactoseintollerantie en daar is het prima voor. Ik vind het alleen persoonlijk iets minder lekker dan de andere merken.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

8

kijk dat is nog eens eenuitgebreid antwoord hahaha

maar dat het niet veel voorkomt wist ik niet ... enkel dat het er wel is..

ik doe er wel de deocraties mee maar die kunnen er natuurlijk afgehaald worden.. Dat vond zij niet erg.

groetjes