1

Onderwerp: Sugar Gun vraagjes

Ik heb gezocht op het forum maar kan het niet echt vinden.

Ik dacht de sugargun te gaan bestellen maar ik lees vooral dat je er geen fondant mee kan spuiten(uit duwen als in een sliert)
nu zou ik kunnen overstappen op marsepein maar dat vind ik zelf niet lekker hihi

is er een soort gelijk ding waar je wel fondant mee kan uitduwen/spuiten?

mn oude fimokleipistool werkt ook niet echt misschien heb ik kippenkracht maar een mini sliertje is alles wat ik kreeg

Bedankt voor het meedenken alvast

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

2

Re: Sugar Gun vraagjes

Misschien nog eens zoeken? Fondant met crisco goed doorkneden en het gaat super!

3 Laatst bewerkt door Kruimel (28-03-2010 11:36)

gaat dat niet tenkoste van de smaak als het vetter wordt?

en mijn excuses voor het onnodig stellen van een vraag...

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

4

Kruimel schreef:

Nee hoor, zoveel hoef je er niet door heen te doen en crisco is vrij neutraal van smaak.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Dank je wel dan gaan we hem toch maar bestellen :)

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

6

Ik heb m net binnen, en werk ook met fondatn, goed doorkneden, en t ging super! (zonder crisco dus) Succes ermee!

7

hij is besteld :D

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

8

Ik werk praktisch alleen maar met fondant. En dat gaat prima met de gun, als het maar goed gekneed is, beetje crisco op de zijkanten.

9

gaat dan helemaal goedkomen heb zowel de gun als crisco besteld :) en nog meer natuurlijk... :o

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

10

ik wil je niet ontmoedigen maar ik krijg fondant met crisco met mijn kippenkracht er ook niet uit geperst. misschien scheelt het per soort fondant. Ik heb regalice.

11

als het niet lukt moet manlief maar helpen :)

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

12

Kruimel schreef:

en mijn excuses voor het onnodig stellen van een vraag...

Was niet vervelend bedoeld hoor  :o

Leuk dat je de spullen al hebt besteld en ik ben benieuwd naar je ervaringen!

laurah12 schreef:

ik wil je niet ontmoedigen maar ik krijg fondant met crisco met mijn kippenkracht er ook niet uit geperst. misschien scheelt het per soort fondant. Ik heb regalice.

Het kan zijn dat de plaatjes van je gun niet helemaal goed zitten........soms is het ff prutsen, maar als je hier op het forum zoekt, vindt je echt supertips en dan zal het bij jou ook gaan lukken!

13

als jer heel veel kracht voor nodig hebt zitten idd je plaatjes niet goed. Stoppen dus met knijpen, anders knijp je 'm alleen maar stuk. Beetje pielen aan de plaatjes. Werkt bij mij tenminste wel altijd en dan gaat alles er supermakkelijk door! (Wel even goed door kneden)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

14

laurah12 schreef:

Ik heb in het begin het ding ook vervloekt :o
Had toen ook regalice fondant, gebruik nu M&B dat is veel zachter en gaat dus makkelijk door de sugar gun.

Succes ermee

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

15

rietchy schreef:
laurah12 schreef:

Ik heb in het begin het ding ook vervloekt :o
Had toen ook regalice fondant, gebruik nu M&B dat is veel zachter en gaat dus makkelijk door de sugar gun.

Succes ermee

Bedankt voor de tip ga ik M&B ook eens bestellen (waar staat die afkorting voor?)

16

Vind het reuze spannend als het goed is komt ie morgen!! hoop alleen wel in de ochtend in de middag ben ik weg...

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

17

ik doe mijn fondant niet doorkneden met crisco ik leg het 3 sec in de magnetron en t gaat er zo makkelijk uit.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

18

ik doe de foldant erin als het net gekleurt is en het glijd er gewoon uit hoor
ook zonder kleuren lukt het
alleen nooit tylose erin doen

19

ik heb um en ben zo blij als een kind het werkt SUPER zoveel makkelijker dan met een kleipistool!

deed alleen niets niet goed en mn sliert kwam er met wat breeklijntjes uit maar dat is een kwestie van oefenen denk ik :)

Groetjes en fijne dag!
Kruimel