1

Onderwerp: Restricties

Ben even een half jaar verdwenen, maar goed...

Ik wil morgen wat dingen bakken voor het koor van m'n vriend... maar van de 20 heeft ieder wel een soort allergie o.i.d.

Weten jullie een paar makkelijke recepten voor me voor
- mensen met melk allergie
- mensen met suikerziekte

Koekjes, cakejes... ik heb hier in Zweden geen bakvorm dus een taart gaat niet lukken. Ik zit ook nog eens op een klein eilandje dus de ingredienten die ik kan krijgen zijn heel beperkt. Gewoon standaard cacao, bloem, melk, suiker (hahaha...), eieren, appels...

Ik was van plan kaneelkoekjes en brownies te doen, totdat ik alle restricties ontdekte.

Alvast bedankt!
- Zen

(Oh trouwens, bekijk ze eens! Het is een Zweeds televisieprogramma zoals Idols ofzoiets. Best cool. http://www.tv4play.se/1.936603?aggId=1. … EAM+MOJJE)

Carpe diem & Kali orexi

2

Re: Restricties

melk kan je altijd vervangen door sojamelk. Boter vervang je door melkvrije margarine. En voor diabetici kan je bakken met fructose. (Dan heb je minder nodig, want het is zoeter)

Kaneelkoekjes en brownies gaan op deze manier zeker lukken hoor!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ok, heel erg bedankt!
Deze ingredienten veranderen toch niets aan het recept? Qua structuur o.i.d. bedoel ik. (Ik weet niets van scheikunde...)

Carpe diem & Kali orexi

4 Laatst bewerkt door Zenobia (30-03-2010 15:32)

Ugh ik bedenk me net dat er in chocola/cacao ook suiker and melk kan zitten.
Aaaaargh dit wordt nooit wat...

* bewerkt * (i.p.v. er een derde berichtje achteraan te gooien)

Als ik nou voor de koekjes melk-vrije margarine neem... en voor de brownies fructose and suiker-vrije chocola... dan kunnen degenen met melk-allergie de koekjes eten (zit geen melk in het recept) en de jongen met diabetes de brownies.

Carpe diem & Kali orexi

5

er is ook zeker suiker- en melk-vrije chocola hoor! Heb het wel eens bij Jamin gehaald. En als je gewone cacao gebruikt (pakje poeder, dus geen chocomel-mix of zo) zit daar ook verder niks doorheen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6 Laatst bewerkt door Zenobia (31-03-2010 23:20)

Het resultaat (foto's binnenkort): melk-vrije gemberkoekjes en melk-vrije chocolade-cappuccino cupcakes. (Ik dacht, laat ik gewoon geen melk bij het cupcake beslag gooien - en waarempel het maakte helemaal niets uit, prima cupcakes.)

Carpe diem & Kali orexi