1

Onderwerp: Roomboter reukt vreemd? spoedje !!

hallo meiden,

Ik heb daarnet van een pakje roomboter, botercreme gemaakt.
Ik had de roomboter in een gesloten pakje al een dag of drie op de aanrecht liggen.

Nu heb ik net de botercreme gemaakt, maar ik vind hem eigenlijk ruiken naar kaas??? :s
De houdbaarheidsdatum van het pakje roomboter is 15-05-10

Op zich smaakt de botercreme wel gewoon, hij stinkt alleen naar kaas.
Omdat ik een stapeltaart moet afsmeren voor een kinderverjaardag morgen neem ik liever geen risico's.

Dus wat denken jullie????
Is de boter gaan bederven omdat ik hem op de aanrecht had liggen?

groetjes
Marjolein

2 Laatst bewerkt door Lautje. (31-03-2010 17:46)

Re: Roomboter reukt vreemd? spoedje !!

Ik bewaar roomboter altijd in de koelkast, zo komt het ook uit de supermarkt, dus zo bewaar ik het ook :P

Ik denk dus wel dat het daar aan ligt, dat je de boter op het aanrecht hebt bewaard.

Groetjes Laura!

3

Bij twijfel nooit gebruiken. Jammer voor je maar gewoon nieuwe bc maken.

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

4

ik leg mijn boter er ook altijd een dag van te voren uit, zodat hij zachter is en makkelijker te kloppen, dus daar kan het niet van komen, lijkt me, maar misschien is 3 dagen te lang???

Groetjes, Dorothea.

5 Laatst bewerkt door monqiue73 (31-03-2010 18:04)

Ik leg mijn roomboter ook de avond van te voren uit de koelkast anders is de roomboter te koud om goed te kunnen bewerken maar drie dagen is inderdaad een beetje te veel van het goede

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

6

Er is al eens een topic over dit onderwerp geweest mischien heb je er iets aan : http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=80853

7

hallo allemaal,

ik had mijn vriend al snel naar de supermarkt gestuurd voor andere boter te halen.
Mijn vriendinnetje ging 's avonds bijna over haar nek van de geur en toch ook de smaak.

het is grappig ik heb dat andere topic ook gelezen, en inderdaad het was liddle roomboter.
Nou die komt er inderdaad bij ons ook niet meer in..

getsie....
Goed nieuwe hoeveelheid gemaakt van de appie roomboter, die rook en smaakte goed.
Taartje is toch prachtig geworden en staat nu lekker in de koeling totdat ik hem vanmiddag kan bezorgen.

groetjes en thanks voor de reacties