1 Laatst bewerkt door Marieke (05-11-2009 13:47)

Onderwerp: Cupcakes: los of met papiertje??

Ik wil van het weekend cupcakes gaan bakken, en heb een vraag die misschien heel dom is, maar ik weet het echt niet en kon het hier nergens vinden.

Normaal bakte ik cupcakes altijd in van die papieren vormpjes, maar dan zakken ze uit en krijg je geen mooi ronde cakejes, wat ik wel zou willen om ze te decoreren.
Nu kan ik natuurlijk zo'n cupcake/muffin-bakvorm kopen. Maar doe je daar dan beslag direct in, of in een papiertje? In het bak-recept staat wel in papiertjes, maar hoe zorg je dan dat ze niet alsnog uitzakken?
En kan ik beter een metalen of een siliconen vorm kopen?
Alvast bedankt!

2

Re: Cupcakes: los of met papiertje??

Je kunt inderdaad de cc bakken in een muffinvorm. Je kunt ze er met papiertjes indoen, maar je kunt ze er ook zonder in bakken hoor. Maar het is mooier om met papiertje te bakken.
Je kunt het beste een metalen vorm kopen, dit is beter ivm wartmegeleiding. De warmte wordt daardoor beter verdeeld.
Een siliconenvorm werkt echter ook prima hoor!

papiertje in de muffinbakvorm en dan vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Dit weekend heb ik een muffinbakvorm gekregen. Ik bak mijn cupcakes in deze muffinvorm met een papiertje erin. Er blijft echter erg veel vet achter op de bodem van de bakplaat, waardoor de papiertjes onderlangs doordrenkt zijn. De CC's zelf zijn wel helemaal goed gelukt.

Waar kan dit aan liggen en belangrijker: wat kan ik eraan doen dat er geen vet op de bodem van de muffinbakvorm blijft liggen en mijn papiertjes dus 'droog' blijven?

5

lovely_cupcakes schreef:

Dit weekend heb ik een muffinbakvorm gekregen. Ik bak mijn cupcakes in deze muffinvorm met een papiertje erin. Er blijft echter erg veel vet achter op de bodem van de bakplaat, waardoor de papiertjes onderlangs doordrenkt zijn. De CC's zelf zijn wel helemaal goed gelukt.

Waar kan dit aan liggen en belangrijker: wat kan ik eraan doen dat er geen vet op de bodem van de muffinbakvorm blijft liggen en mijn papiertjes dus 'droog' blijven?

Ik denk dat je voor deze vraag beter een eigen topic kunt openen ipv van dat je hem stelt in iemand anders zijn topic :)

Ik heb overigens geen antwoord op je vraag, sorry!

Groetjes Laura!

6

Bij deze heb ik een nieuw topic geopend. Bedankt voor de tip!

7

Hoi

dat heb ik idd ook ze hebben alle vormen behalve rond :s

maar ik heb ook een keer gebakken in zn bakblik maar daar kwamen ze dus totaal niet omhoog.

vraag me dus echt af wat ik nou verkeerd doe :o

8

De eerste keer dat ik cc-s ging maken, deed ik dit zonder blik en gewoon in een vormpje op een rooster. Toen kreeg ik ook allemaal gekke vormen. Nu heb ik de papiertjes in een muffinblik gedaan en is het probleem opgelost.

Lang genoeg mixen dan komt het vanzelf omhoog.
Succes!