Onderwerp: Oililytaart maken: hoe doe je dat eigenlijk met bekleden?
Zoals de titel al zegt... hoe doe je dat met dat golvende waar je dus het sliertje opplakt?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Oililytaart maken: hoe doe je dat eigenlijk met bekleden?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zoals de titel al zegt... hoe doe je dat met dat golvende waar je dus het sliertje opplakt?
Ik de bovenkant dus al plat uitgesneden en in z'n geheel over de taart gelegd. En de onderkant heb ik gewoon als een rand gemaakt.
Nog wel een tip ik heb een taartkarton op de bovenstekleur gelegd en toen iets uit de rand gewerkt. Dan weet je ongeveer de bovenkant, dan hoeft het niet helemaal uit de losse pols.
Ha, zoiets vermoedde ik al wel, maar ja...
en de onderste kleur bekleed je dan over de hele zijkant van de taart, zodat die wel mooi glad blijft? Of probeer je die dus ook precies passend op de bovenste kleur te snijden?
Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je hier meerdere topics over tegen! Ik waag me er nog even niet aan..............
Neehee , je bekleed de taart met de kleur van de zijkant en legt er dus bovenop nog een laag van de andere kleur
Langs de onderrand maak je gewoon een onderrand met de kleur die je daar wilt
En dan maak je er dus met de sugargun een sliertje langs.
Eigenlijk is je taart dus bijna overal met 2 lagen bekleed. Ik zorg er dus wel voor dat alles wat dunner is dan normaal.
Och my, ja, dan moet je wel dun uitrollen, want ik vind dat dikke helemaal niet lekker!
Dan ga ik 'm iig maar niet met fondant uitproberen, hahaha, daar heb ik altijd ruzie mee
Maar bedankt!
Ik heb de zijkant als eerste bekleed, dus niks bovenop. Daarna de bovenkant gedaan, als iets groter lap. En toen de bovenkant golvend afgesneden. Zo heb je niet zo'n dikke lap marsepein aan de bovenkant. Het was mijn tweede taart die ik maakt (je hebt hem kunnen zien op zp)en ik vond het niet al te moeilijk.
Succes!
Hier ook eerst een band langs de zijkant en toen een grotere lap over de bovenkant.
Toen steeds een krul geplakt en dan het restant er onder weggesneden. Ik had de taart tot over de rand bekleed en de rest nog niet vast aangedrukt.
(http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=81034)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Oililytaart maken: hoe doe je dat eigenlijk met bekleden?