1

Onderwerp: Tips gevraagd

Binnenkort maak ik mijn eerste 3d project een Mack taart en een stapeltaart met sesamstraat figuren.

Hoelang van tevoren kan ik de geboetseerde figuren maken?
Waar moet ik aan denken als leek met stapeltaarten en met 3d projectjes?

Welke boekjes zijn hier leuk voor de tips trucs en voorbeelden?

groetjes

2

Re: Tips gevraagd

zou je niet eerst proberen een gewone taart te maken.. een 3d en stapel zijn toch wel redelijk moeilijk  :)

maar aan stapeltaart moet je denken een een kartonnetje tussen de lagen en dowels.

ik heb zelf heel veel gehad aan het boek de koekjesfee daar word ook uitleg gegeven voor een stapeltaart.

succes

Lekker feestelijk rond.....

3

Ik heb al wel taart ervaring hoor :Y  1 slagroomtaart, 3 gewone taarten met puzzelplaatje, 1 grote blanda en een paar kleine blanda's met geboetseerde dingen en uitstekers.

Ben je dan al toe aan stapel of 3d of moet je daarvoor veel meer ervaring hebben?

o gewoon aan beginnen hoor... zo leuk om te doen! leren door te doen werkt bij mij het best... en soms gaan dingen een beetje tegen maar daar leer je weer van toch?

liefs marieke

Ik zou er ook gewoon aan beginnen, sterker nog ik ben de uitdaging ook aangegaan en was best tevreden.

Mijn volgorde was 1x proeftaartje daarna een iglotaart met kerst en een geboetseerde kersttaart, toen een boltaartje met rozen en daarna was de verjaardag van mijn dochter en werd het echt een stapeltaart met puzzelplaat.
Op puzzelen moet ik nog oefenen maar dat weet je pas als je het een keer hebt gedaan. Na de verjaardag van mijn dochter kwam de eerste opdracht en dat was de 3d cars. Ik heb hem met fondant gemaakt maar ga het de volgende keer met marsepein proberen. Ik denk dat hij dan net wat strakker wordt.

Ik verwacht dus geen problemen, zeker als je de beschrijving goed volgt.

Succes, het gaat vast lukken.