1

Onderwerp: ingevroren frambozen

Goedemorgen dames,

ik wil graag wat meer gaan experimenteren met vullingen. Iedereen is bij ons altijd erg enthousiast over de banketbakkersroom.
Nu wil ik een keer gaan vullen met frambozenjam en dan wat framboosjes door het banketbakkersroom.
Hoe doe ik dat. Ik heb bevroren frambozen gekocht bij de albert heijn. Laat ik die dan eerst ontdooien en uitlekken?
Dan door de room.
Kan ik het dan weer opnieuw invriezen?
of doe ik ze bevroren in de room en vries ik het dan weer in?

Of doen jullie die framboosjes liever door slagroom?
Ben benieuwd naar jullie tips of suggesties.

2

Re: ingevroren frambozen

ik heb ze toevallig net bevroren in de BBR gedaan en toen in de koelkast gezet en de 2de laag frambozenjam+slagroom.

hoe ze eruit komen, dat weet ik nog niet, de mensen zitten nu aan de koffie....

Groetjes, Dorothea.

3

Dank voor je reactie. Ben benieuwd naar hoe de taart er uit kwam. Lees dat graag van je.
Dijkje is hierin denk ik wel erg belangrijk.
Wacht nog even wat meer reacties af.
groetjes,

4

Klink lekker  :9

Ik zou ze denk bevroren erin doen en dan gelijk weer in de vriezer zetten.

5

Een tip....doe ze NOOIT bevroren erin!!! In bevroren frambozen zit vreselijk veel vocht. Ik spreek uit ervaring na een bijna weggedreven bruidstaart!! Frambozen uit de vriezer zou ik zeker een halve dag laten uitlekken

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Ik stop ze altijd bevroren tussen de botercreme en dan als tweede laag frambozenjam. Ik heb nooit geprobeerd de taart daarna weer in te vriezen.
Overigens zijn hier al meer topics over geschreven, dus bij twijfel kan je de zoekfunctie gebruiken :)

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

7

Hoi Kadohke,
DANK voor je duidelijke reactie. Dat doe ik dan dus zeker niet, bevroren er in, maar kan ik ze wel als ze uitgelekt zijn weer met taart en al invriezen?

8

val64 schreef:

Hoi Kadohke,
DANK voor je duidelijke reactie. Dat doe ik dan dus zeker niet, bevroren er in, maar kan ik ze wel als ze uitgelekt zijn weer met taart en al invriezen?

Ja dat kan zeker. Ik heb vorig jaar dus de bevroren frambozen samen met wat jam als tussenlaag gebruikt...5 taarten! En toen mooi afgesmeerd en in de koeling....'s avonds ga ik kijken....staan alle taarten in een grote roze plas sap.....Da's iets op de harde manier leren :D

9

Wat erg! Ben je toen opnieuw begonnen?

10

Ik heb de taarten eerst op schone doeken gezet om de sap zeg maar op te vangen. Toen na veel wikken en wegen uit de 3 grootste taarten een heel groot stuk gesneden om te zien hoe ze er van binnen uitzagen. Het lekken leek alleen aan de onderrand een probleem te zijn en de taarten waren niet beschadigd door de sap. Toen taarten weer in elkaar met extra laag botercreme en bekleed. Is gelukkig allemaal goedgekomen....maar heb betere tijden gekend :lol:

11

ja, dat verhaal weet ik nog wel katja.. pfff wat een stress was dat!

maar ik gebruik dus wel bevroren framboosjes.
maar wel op een laag botercreme met frambozensmaak.
en dan niet helemaal vol met frambozen leggen, maar af en toe eentje, zodat alle personen ongeveer 1 of 2 frambozen in hun taartje hebben.

12

Botercreme met frambozen smaak, hoe maak je die dan?

13

chantal1980 schreef:

ja, dat verhaal weet ik nog wel katja.. pfff wat een stress was dat!

maar ik gebruik dus wel bevroren framboosjes.
maar wel op een laag botercreme met frambozensmaak.
en dan niet helemaal vol met frambozen leggen, maar af en toe eentje, zodat alle personen ongeveer 1 of 2 frambozen in hun taartje hebben.

dat had ik dus ook gedaan, met wat ruimte er tussen .
Ik ben benieuwd hoe het gegaan is, ik spreek de mensen zondag wel weer...

Groetjes, Dorothea.

14

Kadohke schreef:

Ja dat kan zeker. Ik heb vorig jaar dus de bevroren frambozen samen met wat jam als tussenlaag gebruikt...5 taarten! En toen mooi afgesmeerd en in de koeling....'s avonds ga ik kijken....staan alle taarten in een grote roze plas sap.....Da's iets op de harde manier leren :D

Wat een drama en stress lijkt me dat :s .
Ik gebruik bevroren framboosjes in combinatie met botercrème(mix) en dat gaat tot nu toe altijd goed.
Misschien dat het door de combinatie met jam kwam  :think:

Hier overigens nog wat topics hierover:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=76642
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86574

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

15

Mijn framboosjes gaan altijd bevroren de taart in, en heb nooit ergens last van!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

16

Nou....zeg niet dat het altijd fout gaat...maar dat is net zoals met afsmeren met de mix....het gaat goed tot het fout gaat!!

Ik zeg ook alleen maar dat er heel veel vocht in bevroren frambozen zit. Dus als je het op safe wilt spelen, eerst uitlekken!

17

ik laat ze ook altijd eerst uitlekken.
weet dan zeker dat het goed gaat en ze zijn dan heeerlijk.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl