1

Onderwerp: Chocoladefiguur op fondant?

Hallo allemaal!

Aankomend weekend gaan wij onze pup ophalen. Als dank wil ik graag een taart maken. Ik heb nu van chocola een bulldog gemaakt. De taart wil ik bekleden met fondant. Wat ik me nu afvraag.... ik heb  de bulldog van te voren gemaakt... hoe kan ik deze nu het beste "vastmaken'' op de taart straks... kn iemand me opweg helpen? Ben een beginneling. Dit wordt pas mijn  tweede taart  :D

Hier mijn bulldog:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VA8I76WR.jpg

Groetjes José

2

Re: Chocoladefiguur op fondant?

lees even mee ben benieuwd

3 Laatst bewerkt door emmy635 (30-03-2010 21:12)

ben ook benieuwd :Y

maar wil ook even zeggen dat ik hem helemaal leuk en mooi vind :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

hihi... bedankt  :D . Nu hopen dat ie op de taart kan gaan komen  ;)

Mijn pup is een engelse bulldog... dus deze was wel heel toepasselijk!

5

hoe krijg je die van het papier af

6

Hij ligt los op het papier....... het is bakpapier.... dus hij kan er zo af!

7

ben je niet bang dat hij breekt of hoe doe je dat

8

Heb hem er al afgehad hoor... hij is redelijk stabiel, maar wel met beleid doen...heb er voor de zekerheid twee gemaakt.. Dat is mijn zorg niet zo  ;)

9

schuif je hem met een grote spatel eraf of duw je hem eraf?

10

Kan hem met een spatel oppakken. n hij ligt helemaal los van het papier... dus de spatel schuif je er zo onder. Het is niet dat hij dan meteen breekt hoor.

11

okidoki dat is duidelijk ik maak ook veel van chocolade weet je wat ook leuk is een ballon goed afwassen een klein beetj op blazen choco smelten even af laten koelen want anders knapt de ballon de ballon voor de helft erin dopen en uitlaten harden heb je een half paasei kun je kleine choco eitjes voor de pasen in doen

12

Dat is ook een leuk idee :D!

13

het is je al gelukt zag ik. misschien een handigheidje voor de volgende keer is om het patroon met een naaldje te prikken door de tekening heen op de taart. dan kun je het patroon met chocolade overspuiten.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

Bedankt voor je tip kwebbeltje! Daar had ik nog niet over nagedacht.

Ik zet het figuur nu maar een beetje vast met een tipje gesmolten chocolade.... op het fondant.

Bedankt voor de reacties.