1 Laatst bewerkt door petrawb (30-03-2010 00:40)

Onderwerp: taart was droog...

ik heb deze week mijn eerste taart gebakken. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=90957
de buitenkant was goed gelukt, al zeg ik het zelf :D

wel vond ik de taart wat droog en dan met name de bovenste helft... dus de helft die tijdens het bakken onderop lag..
kan dit komen omdat ik hem niet met plastic afgedekt heb toen hij 1,5 dg op het aanrecht stond? (ik had hem al opgedraaid) of had dat niet uitgemaakt??

tips zijn welkom. vrijdag ga ik mijn 2e taart al bakken   :9

groetjes,
Petra

2

Re: taart was droog...

Daar kan het heel goed aan liggen
Altijd afdekken of voor 1,5 dag zelfs even in de vriezer stoppen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3 Laatst bewerkt door Astrid73 (30-03-2010 16:50)

Nadat het is afgekoeld, kan je het beter in een pedaal-emmerzak doen en dan eventueel in de vriezer.

Eenmaal uit de vriezer; in de gesloten zak laten ontdooien.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

Astrid73 schreef:

Nadat het is afgekoeld, kan je het beter in een pedaal-emmerzak doen en dan eventueel in de vriezer.

Eenmaal uit de vriezer; in de gesloten zak laten ontdooien.

Ik heb geen ruimte in mijn vriezer  :s , maar kan de koelkast ook?

5

Nee, juist niet; dan droogt het juist uit.

Als het echt niet in de vriezer kan, dan zou ik alleen de avond van te voren bakken, bewaren in p.emmerzak en dan de volgende dag vullen en decoreren.

6

ok. dus dan zat het hem daar ook in.... hmm, dat wordt ff doorwerken maandag ;) maar ik heb wel ruimte om mijn puzzelplaatje van te voren te maken en in te vriezen. scheelt in ieder geval een klein beetje :P

7

En je puzzelplaatje hoef je weer niet in te vriezen. Gewoon luchtdicht verpakken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Het scheelt als je alles al hebt voorbereid; als je bijv. de botercrème al klaar hebt en de vullingen, dan kan je daarna gelijk beginnen met de lagen snijden, etc.

Volgens mij is het niet nodig om het puzzelplaatje in te vriezen; op bakpapier afdekken met plastic-folie en dan in een luchtdichte bak bewaren.

9 Laatst bewerkt door petrawb (30-03-2010 18:34)

:lol: ok. dat is dan nog makkelijker....
bedankt voor de tips!!! dat gaat denk ik helemaal goedkomen dit weekend ;)