1

Onderwerp: Taartvulling

hoi, ik ben nieuw hier.
wil graag voor mijn dochter haar eerste verjaardag een taart maken met marsepein. ik heb al een proeftaart gemaakt, maar dan zonder marsepein. wat voor vulling kan ik gebruiken?
Ik had em gevuld met slagroom met klopfix erdoor.
de een zegt: je kan er jam op smeren, de ander zegt je moet em zo laten.....

ik weet het niet?
wie heeft er een leuke tip? mijn dochter is pas in mei jarig, dus duurt nog even.
oh, heb je nog wat nodig voor onder de marsepein? of kan je em zo over de "cake"heen leggen?

Groetjes Christa!

2

Re: Taartvulling

Je kan gebruiken wat jouw dochter lekker vindt !!
Voor je eerste keer is gewoon alleen slagroom en een laagje jam altijd lekker.

Er is ook een lijst op dit forum met heel veel verschillende lagen en/of recepten.

Bekleden: altijd eerst je biscuit afsmeren met botercrème voor dat je het bekleden met marsepein of fondant.

Het is sowieso de moeite waard om dit hele forum te doorzoeken voor goede tips en how-to's .

Succes !1

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Re: Taartvulling

Een hele simpele vulling is banketbakkersroom; dat kun je maken van een zakje poeder van Dr Oetker. Beetje water erbij en klaar! Het is eigenlijk dezelfde vulling als in een tompouche. Eventueel kun je er nog wat opgeklopte slagroom doorheen scheppen; da's ook lekker!

Mijn oudste kiest altijd voor een vulling van opgeklopte slagroom met een blikje aardbeienvlaaivulling erdoor. En de jongste wil altijd slagroom met partjes mandarijn uit blik.

Ook makkelijk is een kant-en-klare pudding of mousse; gewoon lekker ertussen smeren!

Of je neemt de botercreme mix van de webshop, en i.p.v. water gebruik je een smaakje; bv koffie voor lekker mokka ofzo.

Dus... bijna alles is mogelijk!!! Gewoon creatief zijn!! En bij twijfel hier zoeken of vragen!

Zorg wel dat je een dun laagje botercreme op de 2 kanten smeert waar je de vulling tussen doet, anders trekt je vulling in de cake en dan wordt het zo klef...

Suc6!  :thumb: