1

Onderwerp: Even (snel) hulp nodig!

Vanochtend heb ik mijn spulletjes van de shop binnen gekregen en ben net aan de slag gegaan en mijn 1e baksel zit nu in de oven. Vind het zooo spannend! Ik heb die kant en klare biscuit waar je nog eieren en een beetje water moet toevoegen. Nu zat ik net te kijken bij het recept en er staat dus 30 minuten in de oven maar dan gaan ze uit van een ronde vorm van 25 cm. Ik heb nu een blanda schaaltje van ikea a 20 cm. Weet iemand hoe lang het in de oven moet?

Hoop dat ik snel antwoord krijg. Het zit nu 7 min. in de oven.....  :think:

2

Re: Even (snel) hulp nodig!

Ietsje korter. :) Je kan even prikken als je denkt dat hij bijna gaar is, als de prikker droog is is je kapsel gaar.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik doe ze meestal zo'n 35 a 40 min.
Heel veel succes ermee!!!
Ben benieuwd hoe snel de volgende alweer in de oven staat want het is erg verslavend!! :Y

4 Laatst bewerkt door Aaf (30-03-2010 13:35)

Ik bouw het altijd op...
Maar ik doe (bijna) altijd met elke vorm eerst 10 min op 140 en daarna 10/15 min op 160. Hoelang ik ze op 170/180 doe is verschillend (vaak rond de 10 / 15 min), gewoon even checken tussentijds.

Groetjes, Aaf

5

Bedankt voor jullie snelle berichten! Ik ga zo even testen met een prikker of het gaar is...

6

:nooo Ooooh hij is kei mislukt  :s Ik snap er niks van!!

Hij stond 35 minuten in de oven... heb geprikt en was gaar. Heb hem net even in de vorm laten afkoelen en wilde hem omkiepen en toen was het 1 vloeibare rommel!! Wat heb ik nu verkeerd gedaan?

7

Heb je het wel minimaal 10 minuten gemixt?

8 Laatst bewerkt door miss shy (30-03-2010 14:19)

Sim-1: ja  :/

9

Ik denk te kort in de oven. Heb laatst ook Blanda 20 cm gemaakt en bij mij moest hij bijna een uur in de oven tot hij gaar was.

10

Saab: Ja ik denk/vrees het ook. Vind het wel raar dat mijn prikker schoon leek, maar ja...

Ik ben op dit moment poging 2 aan het doen alleen dan een kleiner schaaltje want anders verpruts ik wel veel eieren en mix.
Hoop dat het nu wel lukt....

11

Bij mij lukt mn biscuit ook eigenlijk alleen als ik de temperatuur opbouw, dus probeer dat anders  :)  Komt vast goed!

Groetjes, Aaf

12

:Y Ja ja ik ben blij! Mijn "kleintje" is gelukt! Op 160 graden in de hete lucht oven een half uurtje en hij ziet er zo schattig uit!!  :)
Ik denk dat ik hem morgen ga vullen en bekleden of heel misschien vanavond.... Hij staat nu af te koelen. Hoe moet ik t eigenlijk bewaren als het afgekoeld is?

13 Laatst bewerkt door miss shy (30-03-2010 15:35)

Dit is 'm geworden (nog niet bekleed uiteraard)  :P

http://i85.photobucket.com/albums/k73/MandersDeenen/Plaatjes/DSC02254.jpg

ik heb net voor het eerst biscuit gemaakt.
ik heb zelf een combimagnetron.
125 graden 15minuten
daarna
150 graden 11 minuten
daarna
175 graden 11 minuten.
Hij is perfect uit de over gekomen.
morgen ga ik hem bekleden.

carpe diem