1 Laatst bewerkt door natje85 (30-03-2010 11:49)

Onderwerp: Lief taartje, verdoemde fondant

Ow wat een ramp zeg, vandaag de eerste keer fondant gebruikt op mijn 5e taartje. Ten eerste niet zo slim om chocoladetaart te gebruiken en dan ook nog eens af te smeren met chocobotercreme.

De fondant heeft vele namen gekregen pfffff, het scheurt zo snel. Gelukkig verbergen bloemen en een randje een hoop

Tips en opmerkingen van harte welkom

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H46DZUP3-D.jpg

Groetjes Nathalie

2

Re: Lief taartje, verdoemde fondant

Je kan marsepein en fondant door elkaar gebruiken, dan scheurt het (als het goed is) minder snel  :)
Verder wel een schattig taartje hoor!

Groetjes, Aaf

3

ik gebruik fondant van Callebaut, die scheurt echt nooit! ik heb al eens andere merken gebruikt maar die gaan bij mij ook altijd scheuren :)

4

Lief taartje hoor, van de scheuren zie je zo niks.

5

heel lief taartje!

Liefs, Zanoni

Jammer dat de foto niet zo duidelijk is... :o

7

Super taartje !!!

8

Fondant te droog?

Je kan het slapper en soepeler maken met gedistileerd water.Dus water koken en aflaten koelen. En dan voor zichtig iets water erdoor kneden tot dat je voel of denk nu is het goed om uit te rollen.
En fondant kan je uit rollen met iets(zeer weinig) sla olie op je werk bank plak niet en droog niet zo snel uit.

Of

Gebruik iets plantaardig vet om er door te mengen. Maak het deeg soepel en droog minder snel uit.
En gebruik niet teveel maizena met het uitrollen als je teminste dat gebruikt. En poedersuiker is voor fondant een ramp.
Poedersuiker kan je het beste alleen gebruiken met marsepein.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

9

klein en lief taartje :Y

10

Marielle0410 schreef:

Jammer dat de foto niet zo duidelijk is... :o

Weet er alles van, maar mn camera is stuk en krijg met mijn verjaardag (22 april) een nieuwe. Nadat ik mn taart in stukken had gesneden, bood de buurman (proffesioneel fotograaf) aan dat ik altijd mag aanbellen om een fotootje te maken. Heel lief maar helaas 4 foto`s te laat.

Groetjes Nathalie

11

deco art suiker schreef:

Fondant te droog?

Je kan het slapper en soepeler maken met gedistileerd water.Dus water koken en aflaten koelen. En dan voor zichtig iets water erdoor kneden tot dat je voel of denk nu is het goed om uit te rollen.
En fondant kan je uit rollen met iets(zeer weinig) sla olie op je werk bank plak niet en droog niet zo snel uit.

Of

Gebruik iets plantaardig vet om er door te mengen. Maak het deeg soepel en droog minder snel uit.
En gebruik niet teveel maizena met het uitrollen als je teminste dat gebruikt. En poedersuiker is voor fondant een ramp.
Poedersuiker kan je het beste alleen gebruiken met marsepein.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ja hier heb ik heel veel aan want ben ruim met poedersuiker over mn werkblad aan het strooien geweest zodat het niet vast ging plakken.
Bedankt voor de tips

Groetjes Nathalie

12

Grappig.......dat wat jij met fondant hebt, heb ik met marsepein!! Leuk taartje toch?

Liefde is bovenal......jezelf wegschenken!

13

lief taartje :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl