1

Onderwerp: donderdag maken-zondag eten?

Hoi,
Een collega heeft gevraagd of ik een taartje wil maken voor haar zoontje, die volgende week zondag jarig is. Volgende week zaterdag ben ik zelf jarig, vrijdag gaan we een dagje uit, dus zou ik hem donderdag moeten maken. Is dat zondag nog lekker?
Het gaat gevuld worden met botercreme en jam, bekleed en gedecoreerd met marsepein. Zouden jullie dat doen? Vind het nogal vervelend om nee te zeggen  :s

Groetjes, Diana

2

Re: donderdag maken-zondag eten?

Ik zou hem nog eerder maken en invriezen als je collega het daar mee eens is.

Volg je hart...want dat klopt!

3

In overleg met haar, zou ik het ook invriezen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

ik zit een beetje met hetzelfde, ga je de taart dan bevroren meegeven? Dan zou hij dus niet 'rustig' kunnen ontdooien in de koelkast, gaat dat goed? Als je hem donderdag al uit de vriezer zou halen (zodat de taart rustig kan ontdooien) dan heb je eigenlijk hetzelfde effect als op donderdag maken. Of zie ik het nu verkeerd?

hoe heb jij het opgelost DianaP?

5

donderdag uit de vriezer halen om te ontdooien.. dat is wel heel lang van te voren hoor.
Kan je hem niet zaterdagochtend bijvoorbeeld bevroren brengen zodat ze hem zelf in de koelkast kan ontdooien? 24 uur is lang genoeg.
Neem aan dat je met je eigen verjaardag de koelkast al vol hebt...

groetjes van Esther

dan zou de klant dus moeten ontdooien zonder koelkast, inderdaad omdat de koelkast waarschijnlijk al vol is (koelkast van klant) en deze zeer waarschijnlijk dus niet genoeg ruimte heeft voor een stapeltaart.

Zou dat ontdooien zonder koelkast (om het temperatuur verschil op te vangen) goed gaan?

vind het eigenlijk ook te lang, dus ben op zoek naar de handigste manier om het toch te laten lukken

7

als ik taarten moet ontdooien die niet in een koelkast kunnen, vanwege de grote (of inderdaad een volle koelkast) haal ik ze savonds laat uit de vriezer en laat ze op zolder (meest koele plek in huis) ontdooien, in de door waarmee hij ook in de vriezer heeft gestaan. zonder koelkast heeft het natuurlijk veel minder tijd nodig om te ontdooien, gaat eigenlijk best wel sne'.
Ik gebruik geen plastic in de vriezer rondom mijn taarten, ben toch altijd bang dat het plastic de boel laat zweten...

Hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes van Esther

8

Als je hem gewoon in de koelkast laat staan moet dat makkelijk gaan hoor.
Zeker als er alleen maar BC in zit met jam.
Hier had ik een taart meegenomen naar mijn schoonouders.Kwam uit de vriezer heeft 2000 km gereisd en zelfs na dag 5 was hij nog lekker.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

kicsi schreef:

Als je hem gewoon in de koelkast laat staan moet dat makkelijk gaan hoor.
Zeker als er alleen maar BC in zit met jam.
Hier had ik een taart meegenomen naar mijn schoonouders.Kwam uit de vriezer heeft 2000 km gereisd en zelfs na dag 5 was hij nog lekker.

dat is wel gaaf, eer taart die een halve wereldreis maakt  :)  :) Wordt de biscuit dan noet droog (dat is namelijk waar ik het meest bang voor ben). Wellicht tremperen een goede oplossing hiervoor

10

Nee hoor hij was hier echt super. n echt niet droog.
Enne hij is nu een week oud en schoonma gaat nu het laatste stukje eten en zegt dat hij nog steeds super is. :Y

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

11

biscuit droogt ook niet zo gauw uit omdat de fondant of marsepein eigenlijk de boel helemaal afsluiten, ik vind wel dat de taart zodra hij is aangesneden sneller uitdroogt, maar de smaak is dan echt niet minder hoor!!!

groetjes van Esther

12

kicsi schreef:

Nee hoor hij was hier echt super. n echt niet droog.
Enne hij is nu een week oud en schoonma gaat nu het laatste stukje eten en zegt dat hij nog steeds super is. :Y

Komt natuurlijk doordat het zo'n super goed biscuit was  :D  ;)

merelsmam schreef:

biscuit droogt ook niet zo gauw uit omdat de fondant of marsepein eigenlijk de boel helemaal afsluiten, ik vind wel dat de taart zodra hij is aangesneden sneller uitdroogt, maar de smaak is dan echt niet minder hoor!!!

Ik plak tegen het uitdrogen altijd een stukje huishoudfolie tegen de snijkant.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties