1

Onderwerp: Nigella cupcakes, hoe kan het beter?

Ter voorbereiding van mijn `opdrachtje´ en om mijn man te plezieren heb ik net voor het eerst de cupcakes gemaakt..
En paar veroberen we zo.. als lunch  :)
Andere wil ik versieren.
Ik vind ze erg laag... en niet mooi aansluitend op de rand.
Wat kan jullie mening naar beter?
Alvast weer heel erg bedankt!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VQR4CBKA-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVHWIMR4-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-64G6WOZU-D.jpg

zo hééérlijk ontspannend.....

Re: Nigella cupcakes, hoe kan het beter?

Hoi,

Alle begin is moeilijk hoor, maar als je de vormpjes vult met 3/4 beslag moet het goed gaan. Ik gebruik meestal een ijsbolletjesschep, maar met 2 lepels kan het ook. Het kan ook liggen aan de temperatuur, misschien was deze te hoog, zodat het te snel ging en ze niet goed rezen. Daarnaast vind ik ze er erg wit uit zien, meestal zien ze er wat bruiner uit.......

3

Ik maak het recept x anderhalf, dan krijg je 12 volle cc's. En ik doe het beslag in een sluitzak om te verdelen, heel handig.

Het recept vind ik wel erg lekker, ik bak ze alleen langer dan in het recept staan, anders zijn ze zo nat onderin..

Suc6!

Groetjes, Linda

4

Dank jullie wel...
Ja ze moeten idd wat langer in de oven. Had ze nu 21 min gedaan en durfde niet langer, maar ze zijn nog wat nattig.
Vond het beslag idd te weinig maar in het recept staat voor 12 cc.
Dus ik dacht, dat is wat ik de eerste keer doe.
Maar met deze tips moet het de vlg keer wel lukken hopelijk!

Gebruiken jullie hete lucht of conventioneel??

5

Hete lucht, en ze gaan er bij mij langer dan een half uur in, maar dan wel op 160 graden.

Groetjes, Linda

6

Linda, dat ga ik zeker proberen.. Vlg weekend!  :P
Heel erg bedankt voor je advies, mag ik erop terug komen als het niet helemaal top is?
Heb nu de tweede bruid die cupcakes wil ipv taart....  :/
(Ik snap het niet helemaal, vind cupcakes vrij gewoon, maar dat is natuurlijk helemaal smaak)

7

Owh en dan nog iets...
Ik lees hier en daar, dat je cupcakes in de diepvries kan doen..
Gaat dit niet ten koste van de smaak en hoe lang van tevoren kan dat en als je ze dan met marsepein wil versieren, hoe lang van tevoren moet je ze dan weer uit de diepvries halen?

Al die vragen  :o

8

Kat81 schreef:

Owh en dan nog iets...
Ik lees hier en daar, dat je cupcakes in de diepvries kan doen..
Gaat dit niet ten koste van de smaak en hoe lang van tevoren kan dat en als je ze dan met marsepein wil versieren, hoe lang van tevoren moet je ze dan weer uit de diepvries halen?

Al die vragen  :o

ik vries ze in nadat ze versierd zijn. Ze zijn zo ontdooid

9

En dan nog een vraag:  :s
Moet je ze dan in een taartdoos bewaren, net als onze taartjes?
Ivm zweten ed?

10

ik doe 300 gram zelfrijzend bakmeel (+ de rest ook aanpassen natuurlijk) voor 24 cc's.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Heb je de CC-papiertjes van xenos gebruikt?
Die laten bij mij altijd los namelijk!!!! Heb dan een test gedaan: papiertjes van xenos versus de 3 andere soorten papiertjes die ik heb. In alle soorten hetzelfde deeg (uit dezelfde kom; op hetzelfde moment) en hetzelfde gebakken (allemaal samen in de oven dus  :lol: )
die van Xenos hebben toen zo finaal gefaald... Heb ze gelijk weggegooid; valt niets mee aan te vangen!!!

12

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4128 dit zijn hele fijne cc vormpjes! Lekker stevig en net wat hoger

Maar ik vries ze niet in, vind het toch wat minder van smaak.... maar bij grote aantallen kan het niet anders..

Groetjes, Linda

13

linda78 schreef:

Hete lucht, en ze gaan er bij mij langer dan een half uur in, maar dan wel op 160 graden.

Je mag me altijd mailen, ik kijk (helaas  O-) ) niet elke dag op het forum.... maar met al die meiden is er advies ten overvloedde :D

Groetjes, Linda

14

Huh? Verkeerde citaat  :o  nouja, je snapt me wel ;)

Groetjes, Linda

15

Wat zijn jullie toch schatten...
Het zijn idd de cupcakevormpjes van de Xenos  :o
Tot voor kort allleen af en toe wat kleins gebakken samen met mijn nichtje van 9 dus ik had geen `dure`vormpjes nodig.  :shh:
Ik zal zeker die van het forum testen!!!  :Y

16

Kat81 schreef:

Wat zijn jullie toch schatten...
Het zijn idd de cupcakevormpjes van de Xenos  :o
Tot voor kort allleen af en toe wat kleins gebakken samen met mijn nichtje van 9 dus ik had geen `dure`vormpjes nodig.  :shh:
Ik zal zeker die van het forum testen!!!  :Y

Dat begrijp ik hoor; ik heb die van de Xenos ook met een reden gekocht  :D zijn goedkoop en zijn leuke kleurtjes. Helaas is de kwaliteit ook goedkoop  :lol:
Ik haal de mijne gewoon uit de supermarkt en die doen het prima hoor! Ik heb ook niet die van de shop; die vind ik meestal te mooi (en duur) om echt vaak te gebruiken  :D
Ik haal gewone witte in de supermarkt en die doen het prima! (heb er van mijn nichtje gekregen voor mijn verjaardag en dat zijn zelfs de beste die ik al ooit heb gehad; gewoon uit de supermarkt!  :lol: )

Ik gebruik altijd de papiertjes van dr Oetker. Ik vind die het mooist en stevigst en geven het minst (bijna niet) vet af.

Verder maak ik altijd cc's met nigella recept.
wat ik doe is: 150 gr zelfr.bakmeel, 150 suiker, 150 boter, 2 eieren en 2 el melk.
Ik krijg er 12 mooie volle cc's uit.
bakken doe ik op 180 gr en 16 tot 18 minuten. Heteluchtoven.

succes

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

18

Ik gebruik deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2529  :thumb:

En tot voor kort bakte ik cc's ook altijd via het recept van Nigella; erg lekker maar ik vond ze altijd wel wat 'vast', niet luchtig. Dus nu bak ik ze volgens dit recept van Peggy Porchen:

2 eieren M
100 gram zachte roomboter
100 gram suiker
100 gram zelfrijzend bakmeel
zaadjes van een halve vanillestokje of wat vanillearoma (th.lepeltje)

Mix boter, suiker en vanille licht en luchtig. Klop de eieren apart eerst los; voeg ze dan in een straal toe aan de boter en suikermengsel. Mix nu op half vermogen.
Voeg de zelfrijzende bakmeel toe en mix deze er op lage snelheid van de mixer door.
Vul de cc vormpjes voor de helft. Bak in 12-15 minuten gaar op 200 graden.

Ik doe dan ong. 35 gr. per bakingcup (jaja ik weeg af  :lol: ) en dan heb  ik echt perfecte cc's mooi tot het randje

Groetjes Maji

19

Maji schreef:

En tot voor kort bakte ik cc's ook altijd via het recept van Nigella; erg lekker maar ik vond ze altijd wel wat 'vast', niet luchtig. Dus nu bak ik ze volgens dit recept van Peggy Porchen:

2 eieren M
100 gram suiker

Mix boter, suiker en vanille licht en luchtig. Klop de eieren apart eerst los; voeg ze dan in een straal toe aan de boter en suikermengsel. Mix nu op half vermogen.
Voeg de zelfrijzende bakmeel toe en mix deze er op lage snelheid van de mixer door.

Ik doe dan ong. 35 gr. per bakingcup (jaja ik weeg af  :lol: ) en dan heb  ik echt perfecte cc's mooi tot het randje

en dan heb je echt genoeg voor 12 standaardmaat cc's? WOW!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

20

Wow dames, al die hulp.. tegen de tijd dat ik alle recepten heb geprobeerd, ben ik tonnetje rond :)
Of.. ik moet cupcakes feestjes geven :D

21

Mirjam5 schreef:
Maji schreef:

2 eieren M
100 gram suiker

en dan heb je echt genoeg voor 12 standaardmaat cc's? WOW!!!

:Y

Groetjes Maji