1 Laatst bewerkt door hammie (22-03-2010 21:26)

Onderwerp: hoe worden deze toch gemaakt?

Al een hele tijd vraag ik me af hoe deze taarten toch worden gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Album=OHYGFOLV

Iedereen kent ze wel en heeft er vast ooit wel eens 1tje voor je verjaardag gekregen.
Ik wel in ieder geval.. en trots dat ik was  :lol:

Maar wat ik mij nou al heel lang afvraag is: hoe worden ze nou gemaakt..

De zijkant.. is dat icing of slagroom? De bovenkant.. op de ene foto lijkt het wel gespoten (icing ofzo?) En de andere foto lijkt wel geairbrushed of lijkt wel geprint op een icingsheet..
Lijkt me zo leuk om zulke taarten te kunnen maken.. kun je hier cursussen voor volgen ofzo?

Weet dat vele van jullie niet dol zijn op "plastic taarten" Maar het gaat me puur om het landschapje e.d. en het water bijv.

4 september ben ik uitgerekend van ons tweede kindje!

Re: hoe worden deze toch gemaakt?

eeehm ik zie niks?

Groetjes Natasja!

nu wel

Groetjes Natasja!

4 Laatst bewerkt door emmy635 (22-03-2010 21:33)

ga uit van een printje, icing en verder plastic decoratie :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Ik heb er wel eens eentje besteld (wel bij C1000) en al een paar jaar geleden.
Bij het vb van Asterix: alles is van slagroom (gekleurde zijkanten zijn gekleurde chocoladekrullen) behalve de poppetjes, brugje, bomen etc.
Van binnen luchtige biscuit gevuld met slagroom en aardbeienjam (tenminste toen bij mij).

6

Ik denk dat de meeste van dit soort taarten geairbrusht worden.

7

Volgens mij ligt daar vaak een ouwel met print op. En op een workshop bij Planet Cake hebben we het water en gras met royal icing gemaakt.

Boeken met dit soort taarten liggen bij zo ongeveer elke bakker - kan me niet voorstellen dat die allemaal de techniek van het airbrushen beheersen.... ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

deze taarten worden eigelijk altijd geairbrusht de rest is gewoon slagroom en plastic

een gewone slagroom taart en wat plastic spul er op en klaar heel simpel dus

9 Laatst bewerkt door Etspaghet (25-03-2010 07:27)

Ik heb dit soort taarten best vaak gemaakt toen ik nog als banketbakker werkte (half jaartje maar, het was zo'n verschikkelijk baantje dat ik er ziek van ben geworden..)

Wat ze doen bij een standaard slagroomtaart is een kapsel op maat snijden, elke laag behalve de onderste laag wordt getrempeerd. De onderste laag krijgt een heel dun laagje advocaat.
Half om half banketbakkersroom en slagroom.
Tweede laag slagroom, dan afsmeren met slagroom.
Gekleurde marsepein op maat snijden, want alleen de bovenkant wordt bedekt, de zijkanten blijven slagroom met gekleurde krullen of nootjes.
Het airbrush apparaat werd eigenlijk nooit gebruikt voor dit soort taarten, alleen om roosjes te kleuren voor bruidstaarten.
Plaatje ouwel erop.. dan wordt er met slagroom of creme opgespoten, gekleurde confetti erop, plastic erop.. En klaar is je taart binnen 10 minuten (dat was eigenlijk al te lang...)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

10

deze taarten worden overal anders gemaakt en anders gevuld het is gewoon wat jij lekker vind kun je er in stoppen

11

Ik heb zoiets nagemaakt voor de eerste verjaardag van onze kleinzoon. Het is een vierkante taart, het groene is groene botercreme en het paadje is botercreme met cacao. De beestjes had ik via internet besteld. Ze vonden de taart prachtig, zelfs mooier dan die met een foto van de banketbakker. Kijk, dat doet een mens goed.
http://i15.photobucket.com/albums/a387/Durac_00/P1010566.jpg

12

Ik werk zelf bij de bakker en bij ons doen ze eerst gewoon kapsel dan een laagje slagroom weer kapsel nog een laag slagroom dan weer kapsel masceren met slagroom of creme weet ik niet zeker meer dan uitrolfondant erover verder opspuiten met icing airbrushen poppetjes erop en klaar is leuk werkje :)

13

brrr, al die slagroom, daar doe je mij geen plezier mee...

liefs marieke

14

hallo,

ik ben banketbakker, toevallig van ochtend nog zo'n taart gemaakt met assepoester erop.

het is een normale slagroomtaart met een randje van gekleurde schaafsel de taart wordt super strak afgestreken met een glaceermes, om dat te krijgen moet je glaceermes warm zijn.

daarna is het gewoon een kwestie om te airbrushen, er komt dus helemaal geen icing op of iets anders dergelijks.

het is dus gewoon een slagroomtaart waarvan het bovenste laagje een kleurtje heeft