1

Onderwerp: hoe krijg ik mijn taart aan de zijkant mooi recht?

Op zich lukt het mij aardig om mijn taarten strak te bekleden, alleen loop ik er nog wel eens tegen aan dat de zijkanten toch een beetje bobbels hebben (door de vulling en cakeP)..
Hebben jullie tips hoe ik dit strakker kan krijgen?
(Ik smeer hem goed strak af)
Alvast bedankt voor de tips!!!!!!

2

Re: hoe krijg ik mijn taart aan de zijkant mooi recht?

een smoother in ieder geval

en als je de taart hetb afgesmeerd, een poosje in de koelkast, zodat hij opstijft, dan opnieuw met een mes afsmeren.
marsepein of fondant erover en met een smoother krijg je de taart dan super straks

3

Niet te hoog vullen. Vaak is het de vulling die inzakt en die kan dan niet anders dan naar buiten komen. Zeker als je een luchtige vulling gebruikt. De lucht wordt er dan uitgedrukt en dan gaat de taart inzakken.

Ik zelf vul niet met een dijkje, maar hou de vulling gewoon wat uit de rand. Dan kan de vulling nog iets naar buiten zonder dat hij gelijk buiten de taart komt.
Ik vul ook absoluut niet hoger dan een halve cm. Ik vul hem dan liever met een extra laag. Mijn ervaring is dat ik na het vullen de buitenkanten bijna naadloos op elkaar kan aansluiten ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ottolien schreef:

Niet te hoog vullen. Vaak is het de vulling die inzakt en die kan dan niet anders dan naar buiten komen. Zeker als je een luchtige vulling gebruikt. De lucht wordt er dan uitgedrukt en dan gaat de taart inzakken.

Ik zelf vul niet met een dijkje, maar hou de vulling gewoon wat uit de rand. Dan kan de vulling nog iets naar buiten zonder dat hij gelijk buiten de taart komt.
Ik vul ook absoluut niet hoger dan een halve cm. Ik vul hem dan liever met een extra laag. Mijn ervaring is dat ik na het vullen de buitenkanten bijna naadloos op elkaar kan aansluiten ;)

Misschien dat het daar bij mij ook aan ligt. Ik vul 2x, maar zeker wel dikker dan een halve cm. Misschien wel 1 cm. Wel met een dijkje. Mijn vulling smeer ik dan eigenlijk tegen het dijkje aan. Dan kan ik dus beter 3x dun vullen ipv 2x dik. Ga ik morgen uitproberen. Goeie tip. Maar ik ben ook nog maar een paar maanden bezig met deze verslaving :)

5

Super bedankt voor de tips!!

De smoother heb ik wel, maar gebruik ik niet altijd... zal het toch maar wel doen.
Ik vul inderdaad altijd behoorlijk hoog. Tja... logisch eigenlijk dat de vulling er uit komt. Misschien dat ik de taart nog voor het bekleden even moet aandrukken.

6

En wat dikkere marsepein eromheen helpt ook. Als het te dun is zie je alles hobbels en bobbels en valt er niets weg te smootheren.

Groetjes, Marielle