1

Onderwerp: mijn eigen website over taartjes...hoe ga ik dat aanpakken...

Ik ben echt nog een beginneling, ik heb nu in totaal 3 taartjes gebakken maar ben echt hartstikke besmet met het taartenbakvirus  :Y

Dit weekend gaf manlief toe dat hij mijn nieuwe hobby leuk vind, maar niet steeds zit te wachten op taart. Momenteel zijn mijn man en kids nog steeds proefpersonen. Zoonlief heeft er geen moeite mee, maar manlief en dochterlief zijn niet van die snoeperds.

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een eigen website te maken. Mijn idee was om te beginnen met een eigen hyves waarop ik mijn foto's zet. Vrienden, familie en bekenden kunnen zo mijn hobby volgen.

Ik heb dus nog maar 3 taartjes gemaakt.

Heeft iemand misschien een tip, wat kan ik zoal op die hyves zetten behalve mijn eigen creaties.

Ow ben zo benieuwd naar jullie reacties  :Y

Groetjes Natasja,

2

Re: mijn eigen website over taartjes...hoe ga ik dat aanpakken...

Ik gebruik gewoon mijn o zo gezellige babbel hyves. Ik heb er niet speciaal een nieuwe hyves voor aangemaakt.
Gewoon beginnen met deze 3 foto's.

En de taarten iets verder dan je eigen gezin gaan wegggeven. De buren, ouders, broers, jarigen in de buurt, vrienden. En dan komt het allemaal vanzelf goed.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Denk dat het belangrijk is jezelf eerst af te vragen of je het leuk vindt om websites te bouwen (dat is best wel even werk) en hoe je dan je klanten gaat bereiken.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

4

Ottolien schreef:

Ik gebruik gewoon mijn o zo gezellige babbel hyves. Ik heb er niet speciaal een nieuwe hyves voor aangemaakt.
Gewoon beginnen met deze 3 foto's.

En de taarten iets verder dan je eigen gezin gaan wegggeven. De buren, ouders, broers, jarigen in de buurt, vrienden. En dan komt het allemaal vanzelf goed.

Ik heb ook een eigen hyves, daar staan mijn foto's ook op. Maar ik wilde iets meer, een hyves waar de mensen juist gaan kijken en misschien wel belangstelling krijgen. Ik hoef niet om te komen in de opdrachten, al was het maar om te oefenen.

Groetjes Natasja,

5 Laatst bewerkt door Petra68 (29-03-2010 09:58)

Ik zet ze steeds op mijn normale hyvespagina. Ik wil nl. niet voor vreemden bakken. Nu heeft een kennis van mij die taartjes gezien en heeft gevraagd of ik in mei voor haar dochter een taart wil maken. Heb wel meteen gezegd dat ik nog beginnend ben en nog niet alles kan. Maar ze vindt de taarten die ik tot nu toe gemaakt heb zo mooi, dat ze graag een taart van mij wil.

Nou leuk, toch om zo af en toe een taartje voor iemand te maken. Kun je mooi oefenen. Ik moet er niet aan denken om iedere week te moeten bakken, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Mmmm, ik heb je geloof ik niet echt een tip gegeven  :o

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

6

Heb ook gewoon gebruik gemaakt van mn "gewone" hyves. Binnen een week had ik al 6 "opdrachten" binnen,en er komen er nog steeds bij. Op verjaardagen waar ze besteld zijn komen we zelf ook en wanneer iemand van de visite zei leuke taart waar vandaan? Kreeg ik een paar vingers naar me gewezen. Zo loopt alles vanzelf. Gewoon mond tot mond reclame. Nu heb ik zo`n 2 taarten per week, maar moet wel zeggen vraag er puur mn productprijs voor en een klein extraatje om mijn hobby uit te breiden, nieuwe bakblikken etc.

succes,

Groetjes Nathalie

Groetjes Nathalie

7

Natasja22 schreef:

Ik heb ook een eigen hyves, daar staan mijn foto's ook op. Maar ik wilde iets meer, een hyves waar de mensen juist gaan kijken en misschien wel belangstelling krijgen. Ik hoef niet om te komen in de opdrachten, al was het maar om te oefenen.

Ik vraag me dus af of je met zo'n aparte hyves meer bekeken wordt. Mijn gewone hyves wordt sinds ik m'n taarten erop heb staan heel veel bekeken. Vrienden van vrienden kunnen nl ook kijken.
Je gewone hyves wordt nu al bekeken en een nieuwe moet ook maar weer gevonden worden. Zorg dat je taartfoto's wel voor iedereen zichtbaar zijn.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Moeilijk hoor....een eigen website vind ik nog net even te ver gaan, daarom dacht ik dus meer aan een eigen hyves, naast mijn gewone hyves.

Het is niet de bedoeling om voor vreemden te bakken, slechts wat vrienden en bekenden. Ik heb mijn persoonlijke hyves enkel voor "vrienden" toegangkelijk gemaakt en dacht met een taarthyves net even wat meer mensen te bereiken.

Het is absoluut niet de bedoeling om iedere week een bestelling te maken.

Ow...ik ben er nog niet over uit...misschien kan ik het voorlopig idd. beter even bij mijn eigen hyves houden.

Groetjes Natasja,

9

Ik kan je vertellen dat een aparte taarthyve bij mij echt storm loopt.

Mensen gaan echt zoeken op hyves naar taart, en als je je vrienden lid laat worden van je eigen taarthyve, dan wordt dat vaak ook weer door "vrienden van vrienden" opgemerkt.
En zo onstaat toch wel vaak een soort kettingreactie.

Ik heb liever en hyves dan een website. Ik denk dat ik het met een website nog drukker zou krijgen omdat een website makkelijk te vinden is. MOet nu al veel doorschuiven of nee verkopen.
En een hyve is, voor mij als complete digibeet, veel makkleijker aan te maken!

10

natje85 schreef:

vraag er puur mn productprijs voor en een klein extraatje om mijn hobby uit te breiden, nieuwe bakblikken etc.

succes,

Groetjes Nathalie

Dat wil ik uiteindelijk ook gaan doen ja. Maar zover is het bij mij nog niet, heb nog geen opdracht.

Ik ga om te beginnen mijn hyves wat toegangkelijker maken.

Groetjes Natasja,

11

Ik heb ook een taartenhyves aangemaakt. Daar kan ik naar verwijzen als "vreemden" mijn taarten willen zien en ik merk dat ik steeds meer leden krijg die via via bij mij terecht komen. Dit weekend zelfs iemand die door zoeken op google op mijn taartenhyves kwam..

Ik ook een taarten hyves.. Al mijn vrienden van de andere hyves uitgenodigd.. en zo zien andere ook weer mijn hyves!

Groetjes Natasja!

13

Ik heb ook een taarten hyves aangemaak. een netwerk  dus geen persoonlijke pagina vor je taarten

Omdat mijn hyves alleen van mijn vrienden etc is hoeft de rest daar neit op te kijken dus die staat gesloten.
Dus voor mijn tarten hyves kan iedereen die bekijken. dus via deze: http://www.hyves.nl/hyves/nieuw/

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

14

Ik heb er nu net eentje aangemaakt en zag dat ik al 3 leden heb...en ik heb ze nog niet eens persoonlijk uitgenodigd  :)

Nu nog even opleuken met een leuke achtergrond en wat leuke plaatjes en filmpjes.

Groetjes Natasja,