1

Onderwerp: Lemon Curd!??

Voor een taart van 25 bij 25 is gevraagd deze te vullen met mona toetjes luchtige kwarkpudding citroen...

Maar wat past hier nou voor jammetje bij?

Ik heb bij de AH de lemoncurd gezien is dat wat?? of word het te veel citroen..

Zelf zat ik aan een rode jam te denken iets van framboos en blauwe bessen?? zou dat kunnen?

iemand een tip ;) ?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

2

Re: Lemon Curd!??

citroenkwark met lemon curd is een ontzettend lekkere vulling! :P

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Lemoncurd in combinatie met de citroenpudding van mona is een groot succes hier.

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

maar aangezien ik nog niet zelf lemon curd gemaakt heb is het jam potje van de AH wel te eten???

geen AH merk maar ze verkopen het bij de AH

5

Ik heb laatst een potje gekocht en vond het erg lekker. (chivers)
Maar ik heb het nog nooit zelf gemaakt dus weet het verschil niet.

Ik bak taart, ik eet taart, ik ben taart.
groetjes Ingrid

*net even naar de kast gelopen*

ja het is idd ook van CHIVERS LEMON CURD..

Als de ervaringen goed zijn en uit t potje smaakt t ook (al zijn mssn vers gemaakt lkkrder zijn) dan doe ik die daarbij :)

7

ik gebruik ook het potje, is echt lekker!! combinatie ook helemaal goed, zou ik zeker doen!!

groetjes,
Marije

8 Laatst bewerkt door Patricia0255 (16-03-2010 23:36)

oke thx voor jullie reacties.. dan gaan we dat gewoon doen :D

zal 1 zo'n potje genoeg zijn voor de 25x25 taart?

9

ik heb laatst een 26cm ronde taart gemaakt en onder 1 laag mona citroen heb ik een dun laagje lemoncurd gesmeerd. Ik ben nog geen kwart van mijn potje kwijt...

Groetjes, Dorothea.

10 Laatst bewerkt door Dot (17-03-2010 00:00)

dubbel is niet nodig...

Groetjes, Dorothea.

11

;) haah dank je..ik heb totaal nog geen idee hoe de indicaties met taarten zijn.. dus de eerste x dat ik zo'n "grote" taart vul hihi

thx voor jullie reacties :D:D

12

Deze combi lijkt me erg lekker, ik was vandaag bij de appie maar kon nergens lemoncurd vinden? waar moet ik zoeken bij het broodbeleg?

13

De lemon curd is bij veel AH niet meer te krijgen..
Als ze het hebben staat het bij de jam.

De jumbo en plus verkopen het ook

14

ik heb al een paar keer lemon curd gemaakt. ik vind die super lekker (tweede recept). gewoon een keer een middag een grotere hoeveelheid tegelijk maken en verdelen over uitgekookte jampotjes en weg zetten tot je nodig hebt.

15

Dan ga ik nog even verder zoeken en anders toch maar zelf aan de slag! met dat tweede recept heb je ruim genoeg voor een ronde taart van 26 cm neem ik aan?
Bedankt voor jullie reacties!

16 Laatst bewerkt door Boska (26-03-2010 23:43)

Mona citroen en lemoncurd is mijn favoriete combi  :P
Voor een taart van 25x25 zou ik zeker een half potje gebruiken ;) (of ietsiepietsie meer zelfs)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

17

wat ik niet zo goed begrijp hoe blijft zo'n puddingtoetje goed in de taart, smelt dat niet enorm?
Ik lees ook wel eens van de saroma vullingen, maar ik ben zo bang dat dat gaat uitlopen in de taart.

18

met een boterecreme dijkje houd je t lekken aan de zijkanten tegen.. verdr als je de taart goed koel bewaart gaat ie niet lekken..
en met een verjaardag met aansijden enzo overleefd de taart met vullng t wel.  tenminste klaar met snijden weer terug in de koeling..

De lemoncurd staat hier bij de AH in t bovenste schap/plank van de Jam en zoetbeleg.