1

Onderwerp: 35 graden of warmer.

Hallo,

Wij gaan in de zomervakantie naar de Kaapverdische eilanden.
Het is de bedoeling dat ik daar twee taarten ga maken.
Alle spullen neem ik mee van hier.
Nou vroeg ik me af of alles niet onder mijn handen vandaan smelt en plakt bij een temperatuur van rond de 35 graden.(Er is daar in huis geen airco.)

Groetjes,
Michelle

Groetjes,
Michelle

2

Re: 35 graden of warmer.

HI! Ik kan je daar wel iets over vertellen :+

Ten eerste: werk 's morgens heeeeel vroeg, en/of  's avonds na nadat de zon onder gaat.
Koel je taart ruime tijd nadat je 'm hebt afgesmeerd. Ik laat er zelf altijd een nacht overheen gaan ( in de zomer dan) voordat ik 'm bekleed: dan is ie stevig genoeg om niet te gaan schuiven of glibberen tijdens het bekleden en decoreren.
Werk met een flinke ventilator in de buurt ( liefst een staande, zodat je hem deels op jezelf, deels op je taart kunt richten zonder dat ie in je werkplek zit)
En vooral: werk met veilige vullingen: ook al zit je taart grotendeels in de koeling: de tijd dat ie eruit is gaat snel, en je moet er toch een flinke tijd aan werken.

Sterkte en veel plezier!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3 Laatst bewerkt door monqiue73 (29-03-2010 07:47)

Je kan ook je taart na dat ie is gevuld en gemaskeerd in de vriezer doen goed laten bevriezen en dan later er weer uithalen voor de fondant of marsepein dan blijft het ook koel.

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

4

Dank jullie wel, hoop dat het met jullie tips goed gaat komen!

Groetjes,
Michelle

Groetjes,
Michelle

poeh, dat lijkt me idd een hele uitdaging! ik zie met angst en beven de zomer hier al tegemoet... ga een extra koelkast aanschaffen...

liefs marieke

6

De fondant even in doorkneden dan effe de koelkast in en dan pas uitrollen. Als de fondant te warm is gaat het echt veeeel te zacht worden!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl