1

Onderwerp: Sorry ben ik weer

let op, heeeeeeeele oude koe

Sorry dat ik zoveel te vragen heb. Maar wil het allemaal een beetje weten voor ik begin. Heb vandaag mijn spullen ontvangen, jippie!!

Nu wil ik vanavond vast 3 kleine mini taartjes gaan maken voor de juffen van mijn dochter. Dan kan ik ze namelijk morgen versieren.

Maar nu heb ik van die hele kleine vormpjes beetje in een cakevorm model. Ze zijn: 9,5 cm (L) x 6,7 cm (B) x 4,3 cm (H)
Dus echt klein. De verhoudingen van de biscuitmix weet ik wel, maar ik weet niet hoelang het in de oven moet, die kleine vormpjes... En op hoeveel graden??

Hoop dat iemand mij verder kan helpen, zodat ik ze vanavond (in

2 Laatst bewerkt door Franky (22-06-2006 20:26)

Re: Sorry ben ik weer

Hoi kelly,

Hou dezelfde temperatuur aan en kijk na ongeveer 10/15 min of ze gaar zijn.
Als ze de goede kleur zijn (goudbruin) druk je even je vinger in het midden en als het baksel terug springt zijn ze gaar anders doe je ze nog 5 min langer. Ik heb vorige week mini cakes gebakken met een doorsnee van 5/6cm en die zaten ongeveer een kwartier in de oven.
succes!

groetjes francisca

3

Hoi,

Weten jullie misschien ook hoeveel biscuitmix en eieren in een cakevorm gaan? En hoe lang moet deze dan in de oven?
Ik ben nieuw en probeer een klein taartje te maken.
Wie o wie kan mij hier mee helpen........

Esther

4

Hoi Esther,
er staan allemaal tabellen op de site.
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

succes ermee!

groetjes,
Petra

5

Hoi Petra,

Dat had ik gezien maar ik zag daar niet bij staan hoe lang het in de oven moet. En ik zag maten voor vierkante taarten. Kan ik dan gewoon de lengtemaat van het cakeblik gebruiken?

Bedankt voor het helpen!

Gr. Esther