1

Onderwerp: Dummies voor cc's?

Ik hoop dat ik in de juiste rubriek sta, anders mijn welgemeende excuses.  O-)

Ik wil weten of er ook dummies zijn voo cupcakejes. Ik zou graag van die mini's maken voor de sier op mijn etagiere, maar geen idee of dat kan. Weet iemand dat?

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

2

Re: Dummies voor cc's?

geen idee of daar dummie's van zijn, maar anders zou je wel van die bolletjes piepschuim kunnen halen bij het tuincentrum en die door midden snijden. Denk dat het zo ook wel zou moeten kunnen lukken, maar zeker weet ik dat niet  :nooo Succes ermee!

Veel liefs Rafaëla

volgens mij hebben baksters wel een zoutdeeg gebakken in cc's papiertjes.
Ik weet recept niet, even zoekfunctie gebruiken en dan moet je het wel vinden.
Ik weet ook niet zeker of dat goed blijft....of dat het na een tijdje wegloopt  :lol: .

Ik heb zelf wel eens gips in cc-papiertjes gedaan, dat ging wel goed.
Wel wat zwaarder maar wellicht proberen waard.

succes

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

ze bestaan wel, maar ik heb ze in NL nog niet gezien.

Wat ik persoonlijk niet zo mooi aan dummie-CC's vind is dat het papiertje niet zo hecht aan de dummie zoals bij een cakeje wel is.
Je kunt ook gewoon cakejes bakken, vrij laag houden, laag dunne royal icing erover op laten drogen en dan is het cakeje afgesloten van lucht. Gaat dus ook niets ruiken oid. Als je hem dan versierd kun je ze heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang bewaren :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Oke, bedankt voor deze tips, ik ga er mee aan de slag binnenkort!  :Y

Groetels, Annette

Ik heb gewone cakejes als dummie gebruikt. Ze blijven best lang goed hoor. Het is nu net alsof net nep is, het vocht is eruit gevlogen en ze zijn heel licht. De papiertjes zitten er ook nog goed om en ik haal ze best vaak uit de kast om te laten zien.

7

Oke dan. Ik zou dat niet aangedurfd hebben, lijkt mij dat het gaat schimmelen. Misschien moet ik het toch maar een keer gaan proberen.
:Y

Groetels, Annette

8

Annetje schreef:

Oke dan. Ik zou dat niet aangedurfd hebben, lijkt mij dat het gaat schimmelen.

Nee hoor, ik heb uit betrouwbare bron ( ik meen zelfs van Marianne) dat er na anderhalf jaar nog niks mis mee was. En zeg nou zelf, tegen die tijd is het toch weer tijd voor een nieuwe dummie, toch? ;) :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>