1 Laatst bewerkt door yakefrank (27-03-2010 00:24)

Onderwerp: Volgende week mijn eerste stapeltaart, help!

Volgende week mijn eerste stapeltaart, help!

Mijn vader is jarig en het leek mijn moeder een leuk idee als ik een strand/zeetaart ga maken. Nu heb ik een idee en ik hoop dat jullie met me mee willen denken. Wat ik wil voorkomen is dat het een rommeltje aan kleuren wordt....

Ik denk aan het volgende:

Onderste laag, 24 cm:
Strand (zand te maken van gemalen lange vingers, wat eronder?), met hierop verschillende schelpen in de kleuren zachtroze, bruin en zwart/wit/grijs (gemeleerd?). Misschien wat groene algjes op de schelpen?

Middelste laag, 18 cm:
Zee, blauw, marsepein, met onder en boven een blauw golvenrandje van royal icing en op de laag en aan de zijkant zeepaardjes (bruin, zachtroze, zwart/wit/grijs (gemeleerd?) Misschien wat groene algjes?

Bovenste laagje, plusminus 12 cm:
Rots, zwart/grijs/wit, marsepein. Misschien wat groene algjes? Hierop een zeemeermin (blauwe staart) liggend in een open schelp (van parelmoer fondant?), met roze schelpjes als bikini, huid zandkleurig....

Wordt dit geen zooitje? Ik word er zo onzeker van!

Jacqueline

2

Re: Volgende week mijn eerste stapeltaart, help!

Gewoon doen joh!Weet je als je eenmaal aan de slag gaat zie je vanzelf of wat je in je hoofd had teveel is.Dan laat je gewoon iets weg.Daar word het alleen maar makkelijker van  :rolleyes:

Groetjes Notje

klinkt geweldig! gewoon beginnen... je ziet m als vanzelf groeien (met het nodige bloed, zweet en tranen natuurlijk :D )

liefs marieke

4

gewoon aan beginnen en dan zie je vanzelf wat er nog bij kan ezo..
veel plezier

Lekker feestelijk rond.....

klinkt goed, decoreren gaat je wel lukken hoor! Denk ook nog even aan de technische kant: hoe ga je ervoor zorgen dat de taart niet "instort", welk soort deuvels ga je gebruiken....

veel succes!!

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

6

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik denk dat ik het toch wat simpeler ga houden, waarschijnlijk wordt het alleen een strandtaart.... 

Om hem niet in te laten zakken zal ik in de twee onderste houtjes zetten en de onderste taart wordt er een met een stevige vulling.

Jacqueline