Onderwerp: Vogelnestje
Ik wil een paas taartje maken en dan bovenop een vogelnestje met een paar chocolade eitjes erin.
Waar zou ik het nestje het beste van kunnen maken?
Ik wil het taartje gaan bekleden met gele MM fondant.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vogelnestje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil een paas taartje maken en dan bovenop een vogelnestje met een paar chocolade eitjes erin.
Waar zou ik het nestje het beste van kunnen maken?
Ik wil het taartje gaan bekleden met gele MM fondant.
Met je sugargun (of knoflookpers ) allemaal heel kleine sliertjes maken en die in een rommelige cirkel neerleggen, misschien met een soort 'asbakje' van fondant als ondergrond (anders moet je wel héééél veel sliertjes maken)
Met je sugargun (of knoflookpers
) allemaal heel kleine sliertjes maken en die in een rommelige cirkel neerleggen, misschien met een soort 'asbakje' van fondant als ondergrond (anders moet je wel héééél veel sliertjes maken)
Ja, zou ik ook zo doen
Zo heb ik het dus ook gedaan bij dit vogelnestje. Met de sugargun, middelste rondje, slierten gemaakt en deze onregelmatig opgestapeld (het had dus niet echt een bodem). Iedere nieuwe laag een beetje water om het te laten plakken en voilà!
Zo heb ik het dus ook gedaan bij dit vogelnestje. Met de sugargun, middelste rondje, slierten gemaakt en deze onregelmatig opgestapeld (het had dus niet echt een bodem). Iedere nieuwe laag een beetje water om het te laten plakken en voilà!
Schattig! Ik zou dan zelf misschien iets dunnere sliertjes gemaakt hebben, maar dit is idd in de richting die ik bedoel!
Ik heb Wendy vorige week (wat gaat de tijd ook snel, het was maandag, haha!) ook heel snel en handig zo'n leuk vogelnestje zien maken. Idd met bruine fondant in de sugarshaper en dan een beetje gedraaid in elkaar leggen. Superleuk!
Ik zou ook met de sugargun de draadjes maken, maar dan misschien over zo´n klein ´theezakjesschaaltje´ (daar gebruiken wij ze voor iig, een klein glazen blanda schaaltje). Die op z´n kop leggen en dan zo je nestje er overheen laten drogen
Ik heb geen sugargun, hopelijk lukt het ook met de knoflookpers.
Ben benieuwd of het ook is gelukt met de knoflookpers
Ik wil er namelijk graag maken dit weekend.
Kan het bijvoorbeeld ook gemaakt worden met een soort/vorm van chocolade?
Ik denk dat het met de knoflookpers ook prima gaat hoor, misschien zijn je sliertjes iets minder lang maar dat moet geen bezwaar zijn.
Iets met chocolade? Je zou chocolate leather kunnen maken, dat zal wel gaan, of bruine fondant waar je cacao doorheen hebt gemengd, voor een chocoladesmaakje, maar 'alleen maar' chocolade denk ik niet dat zal gaan...
Ok bedankt voor je snelle antwoord
Ik wist niet dat je cacao kunt mengen door de fondant, da's wel lekker denk. En nu dat je dat zegt, herinner ik mij dat ik ook wel eens fondant met chocoladesmaak ben tegen gekomen in de winkel...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vogelnestje