1

Onderwerp: Frisse vulling gezocht

Ik moet voor as zondag een stapel maken voor mijn oma. Maar de vorige keer had ik bbr en halvarine jam. Ze vonden dat 'te zoet'.
Nou heb ik van de week geprobeerd lemoncurd te maken. Dit is echter een dikke massa geworden en ziet er totaal niet smakelijk uit, ook proeft het nou niet bepaald geweldig.
Ik ben wel een beetje angstig voor vullingen die in de koelkast moeten, dat gaat niet zo lekker met een stapeltaart.
Ik heb hier nog wel tiramisu bavaroise staan, alleen lijkt me dat ook zoet.
Weten jullie misschien een vulling met tokkeltjesroom/advocaat?
Of een andere vulling wat het liefst niet in de koelkast moet?

Ben lastig, ik weet het

2

Re: Frisse vulling gezocht

Je kunt ook lemoncurd kopen bij AH...ik ga hem combineren met botercreme met citroenaroma.

Botercreme met bastognekoekjes o.i.d. kan ook, of bc gecombineerd met een vlaaivulling, hoeft allemaal niet in de koelkast i.t.t. de tiramisubavaroise....

3

De kersenvlaaivulling van Jonker Fris (uit de supermarkt) is ook wat zurig. (De aardbeivlaaivulling niet, die is zoet). Die zou je dus ook kunnen gebruikten :-). Je zou de kersen eventueel nog kunnen fijnmaken met een staafmixer als je niet van stukjes houdt.
Lemoncurd vind ik persoonlijk wel lekker, zelfgemaakte lekker dan gekocht. Bij mij ziet t prutje er ook gek uit maar ik wel lekker :-) Even heeeel kort iets verwarmen in de magnetron zodat t iets vloeibaarder wordt en lekker smeert.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

4

laagje lemoncurd en een laag citroenkwark van de mona
en een tweede laag citroen kwark met stukjes manderijn.

mmmmhhhh   :9

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

5

yvonnep schreef:

laagje lemoncurd en een laag citroenkwark van de mona
en een tweede laag citroen kwark met stukjes manderijn.

mmmmhhhh   :9

En doe je er dan een dijkje botercreme tussen? of loopt de kwark niet zo uit?

Ik vind citroenbavarois altijd lekker fris

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

7

Ik vind de combi appelvlaaivulling van jonkerfris en citroenkwarktaart pudding ook erg lekker. Mijn botercreme maak ik altijd op smaak met chivers lemoncurd.

ik had mijn 1ste echt opdracht (afgelopen weekend) gevuld met de AH lemon curd en MONA citroen pudding. dus 2 lagen, afmeren met botercreme 1:1

Ze vonden het zalig.. ze dachten echt damn wat een taart dat is door de marsepein en alle frustels erop veel te zoet... maar juist t tegendeel.. Ze waren erg te spreken hoe lekker fris de vuling wel niet was ;)

dus ik zou je deze combi aanraden :D

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

9

Patricia0255 schreef:

ik had mijn 1ste echt opdracht (afgelopen weekend) gevuld met de AH lemon curd en MONA citroen pudding. dus 2 lagen, afmeren met botercreme 1:1

Ze vonden het zalig.. ze dachten echt damn wat een taart dat is door de marsepein en alle frustels erop veel te zoet... maar juist t tegendeel.. Ze waren erg te spreken hoe lekker fris de vuling wel niet was ;)

dus ik zou je deze combi aanraden :D

Ik heb nu AH lemon gehaald en geen mona, maar optimel citroen kwark (ze  hadden geen mona).
Ik heb botercreme mix, maar doe er minder in.
Bedankt voor de tip!