1

Onderwerp: Deuk in de taart onder het geboetseerde poppetje.. helpie!!!!!

Hebben jullie dat ook wel eens? dat je taart een beetje inzakt onder de plek waar je een geboetseerd schaapje/kikkertje enz hebt staan/zitten? Hoe gaan jullie dit tegen? Door een dowel/rietje onder het geboetseerde poppetje te steken? Eigenlijk wil ik dit niet namelijk :S Tis ook geen hele grote deuk, je merkt het bijna niet, maar ben toch benieuwd hoe dit bij anderen is.

Daaaaag! :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

2

Re: Deuk in de taart onder het geboetseerde poppetje.. helpie!!!!!

Ik heb daar nog geen ervaring mee; zit zelf nog in de beginfase met alleen uitstekers:lol:, maar ik zou dan wel idd een prikker gebruiken en het in de taart steken; ik denk dat dat wel zal schelen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

dowel/stokje in de onderkant van het boetseersel stoppen en tot op de bodem van de taart laten komen.(meteen al met boetseren zodat het stokje goed vast zit in je boetseersel)
dit hoeft alleen met zware boetseersels

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

Bedankt  :)
hhmmm... dus toch wel ondersteuning eronder? Ik wil het gebuik van rietjes/dowels in mn éénlaagstaart zoveel mogelijk vermijden, zodat je er nog mooie stukken van kunt snijden.

Bruidstaart Groningen

5

Je kunt het ook vermijden door een rondje te maken en die wat uitlaten harden. Daarop kun je het geboetseerde figuurtje dan zetten. En dat dan weer op de taart. Het verdeeld het gewicht Voordeel is dat je makkelijk het boetseerseltje goed er af kunt pakken en bewaren. Vinden mensen toch ook vaak leuk.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Oh dankje voor de super tip, want ik wilde 'em zoiezo al op een rondje zetten. Doe je ook tylose door het fondant waar je het rondje van maakt?

Bruidstaart Groningen