1

Onderwerp: De bloemetjes en de bijtjes

Verjaardagstaart voor mn moeder.
Het is geloof ik mijn 5e creatie.
Een 20cm standaard en een blandaatje van 12cm. Beide gevuld met een laag knapperige chocolade en spaanse sinaasappelkwark (en wat mandarijntjes) Afgesmeerd met bc 1:1.
Ik ben errrug trots. Het vullen was een hele klus, maar de afwerking ging rap. Nu kan ik met een gerust hart uitrusten :D

Morgen lekker proeven volgens mij is hij heeeeerlijk :9

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DWWWPTDH.jpg

2

Re: De bloemetjes en de bijtjes

en hij ziet er super leuk uit :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

heel leuk geworden. Ben benieuwd hoe hij smaakt! :P

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

Je 5e? :o ik heb er nu 4 gemaakt, maar mijn vijfde wordt echt niet zo netjes als die van jou hoor! Die bijtjes zijn echt heel erg schattig!

5

Héél mooi, 't lijkt wel al zomer ik jouw keuken! Grappig dat rupsje  :)

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

6

Hele leuke taart zeg, krijg helemaal zin in de zomer  :) .

Knap gedaan trouwens voor een 5de taart  :thumb: .

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

Mooi hoor en hooooog, zeker ook gesmokkeld? :lol:

8

Bedankt allemaal  :)  Ik ben zo trots, heb een superdag.
@Kaatjekeutel, ook gesmokkeld? Je bedoelt dat ik 3x gevuld heb? Als het goed is zie je de lagen een beetje door de marsepein schemeren.

Xaar schreef:

Bedankt allemaal  :)  Ik ben zo trots, heb een superdag.
@Kaatjekeutel, ook gesmokkeld? Je bedoelt dat ik 3x gevuld heb? Als het goed is zie je de lagen een beetje door de marsepein schemeren.

Nee ik bedoel, ik smokkel als ik het biscuit te laag vind en dan doe ik een laag extra biscuit erop  :D

10

Wordt hier helemaal vrolijk van

mooi hoor

11

mooi zeg! Ligt die die honingraat los op de taart of heb je die ergens mee vast gemaakt?

12 Laatst bewerkt door Xaar (24-03-2010 20:32)

nee, geen extra plak biscuit. Mooi hoog biscuit dankzij mijn mooie Kennie die ik van mijn man heb gekregen  :D
Ik weet niet of je het kan zien op deze foto.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4EWUJNMO.jpg

13

Het bijenkorfje is een blandabolletje van 12m die ik op een taartkartonnetje heb gezet. Heb m gestut. Hij is ook gevuld en bekleed dus ook wel zwaar. Het is dus eigenlijk stiekum een stapeltaartje

14

Xaar schreef:

Het bijenkorfje is een blandabolletje van 12m die ik op een taartkartonnetje heb gezet. Heb m gestut. Hij is ook gevuld en bekleed dus ook wel zwaar. Het is dus eigenlijk stiekum een stapeltaartje

wat is stutten :o sorry ben echt een leek hoor..

15

uhm stutten als in; iets eronder dat het niet doorzakt.
Heb spaghetti in mn taart gestoken zodat het bolletje daar op steunt en niet door de rest vd taart zakt.
Het is geen taart-term, er is geloof ik wel een term voor maar weet het niet meer. Er worden ook wel kitkats of chocorolletjes  of duvels/rietjes(niet eetbaar) enzo voor gebruikt. Die steek je dan in je taart en dan de 2e laag er boven op.
Het bolletje ligt dus eigenlijk wel los, maar door het gewicht blijft het goed zitten

16

JEETJE ik heb ook een Kenwood maar nog nooit zo hoog gekregen. Eerst met bloem etc. aan de slag gegaan maar dat is helemaal een ramp dus nu echt overgestapt op de mix. Wel beter maar niet zo een toren  :D

17

Supermooie/leuke taart.
Heb 'm opgeslagen voor inspiratie als je het goed vind?

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

18

ik vind je korfje echt super leuk, eentje om te onthouden

19

Wauw, ik ben helemaal onder de indruk van jullie reacties  :o
Nooit gedacht dat ik tot inspiratie kon leiden, geweldig!

Deze is met de mix van de webshop gemaakt, maar om eerlijk te zijn vind ik die van soezie beter, daar blijven minder (grote) luchtbellen inzitten. Maar daar kan ik de volgende keer rekening mee houden door wat langer op de laagste stand te laten draaien.

Over een uurtje breng ik m naar de jarig, ben zooo benieuwd hoe ze hem vind en hoe hij er van binnen uit ziet en natuurlijk hoe hij smaakt :)

20

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JYFNVQT6.jpg

de chocolade was iets te dik, waardoor bij het snijden de kwark er uit werd gedrukt. De smaak was super. Iedereen was enthousiast. De meeste dames waren bang dat het te zoet zou zijn maar de vulling was lekker fris en alle bordjes gingen leeg.
:)

21

Ik ben dus ook een beginner.

Allereerst wil ik zeggen: wat ontzettend mooi, dit taartje.
Die korf is heel leuk gedaan.

Ten tweede even een vraag: je had het erover dat je
spaghetti dan in je taart steekt die dan het korfje ondersteund.
Die steek je dus tot ver in je 1e laag zodat de bovenkant van
je spaghetti gelijk staat met je marsepein? en daarop taartkarton met je korf toch? klopt dat? snap ik het?

Liefs, Lindsey

22

Leuk gedaan en hij ziet er heerlijk uit hoor !!! :thumb:

23

Hoi hoi, ik vind het echt een heel erg leuke taart! Word er blij van  :Y  Fijn dat je moeder het ook leuk vond!

24 Laatst bewerkt door Xaar (25-03-2010 18:58)

@ Lindsey, zo heb ik het gedaan ja. Even de spaghetti naast de taart gehouden om de goeie lengte te hebben en daarna in de taart gestoken. Op de 2e foto zie je nog net waar ik ze in heb gestoken.
Let wel, ik had kwark als vulling en de spaghetti wordt daar zacht van..dus kan afbreken. Oftewel niet de beste optie. Ik lees hier vaak dat men chocorolletjes of kitkats of iets dergelijks eetbaars of anders rietjes en duvels (plastic) gebruiken. Anders zakt het 2e taartje door de onder taart. Hij staat dus op je onderste karton tot aan de marsepein bovenop. Dan weer een taartkartonnetje (op maat geknipt in dit geval, want is lelijk als het uitsteekt) en daar het kleine taartje op.

Volgende keer gebruik ik geen spaghetti meer, voor de zekerheid.
De bijtjes heb ik ook met een stukje spaghetti in de taart gestoken...anders vielen ze er gelijk af.

25

@ Xaar:  Dank je wel voor je snelle en uitgebreide antwoord. Ik moet nodig een keer een workshop volgen, maar aangezien ik in mei mijn verlovingsfeest heb wat aardig wat geld kost en ik ook nu eindelijk eens taart-spullen wilde inslaan, gaat het er even nog niet van komen. Ik merk dat ik hier op het forum ook een hoop kan leren :D

Kan je ook satestokjes gebruiken bijvoorbeeld? Omdat dat ook stevig is? Of zou je dat beter niet doen?

Liefs, Lindsey