1

Onderwerp: voorbeeldje stapeltaart 10cm

Heeft er toevallig iemand een voorbeeldje van een stapeltaart met de maten 10cm 20cm en 30cm?

Wil graag even weten of dit een mooie maatverhouding is en of het bovenste taartje dan niet te klein is? Er komen 2 all-stars op.. die babygympjes

4 september ben ik uitgerekend van ons tweede kindje!

2

Re: voorbeeldje stapeltaart 10cm

Zet je bakpannen op z'n kop op elkaar en je kan de verhoudingen zien. Kan je ook gelijk zien of 2 all stars passen. Ik zelf denk dat het krap wordt bovenop, maar meten is weten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door hammie (23-03-2010 16:33)

ja das het probleem.. moet de bakblikken nog aanschaffen.. vandaar  :D

Maar denk dat ik maar voor de 15..25 en 35 ga..
Denk dat dat iets beter is

4

Let wel op dat als je de 35cm aanschaft dat deze in je oven kan.
(Weet natuurlijk niet hoe groot je oven is, misschien heb je wel zo'n hele mooie mega-oven :P maar is zomaar even een tip)

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

5

Laatst heeft iemand een stapeltje met de maten 20-15-10 gepost. Ik kan het linkje niet kopieren, maar de kop is "voor mijn eigen verjaardag". Toevallig ga ik er zelf ook een maken met die maten aanstaand weekend.

6

Ik heb ook een keer een stapeltje 10-15-20 gemaakt http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=77154. Denk dat bij deze maten 5 cm verschil ook mooier is dan 10 cm ;)  Ook denk ik dat 10 cm te klein is voor 2 all-stars

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Ik heb es een stapel gemaakt 10-17.5-25: http://www.mijnalbum.nl/Album=OQWXLLLN

Groetjes,
Marianne

8 Laatst bewerkt door hammie (24-03-2010 08:39)

Heb op zich een redelijk brede over.. heb zo'n vrijstaande met een gasfornuis erboven. Maar handige tip.. zal eens een meetlint erbij pakken  :lol:

en 10 cm is idd te klein ja.. heb mijn moeders 18cm bakblik even erbij gepakt en dat was al niet al te veel ruimte voor 2 allstars

9

Je kan ook een stapeltaart met 7,5 cm verschil maken.... ik vind 5 meestal te klein maar 10 weer te groot....(behalve dan als er geboetseerde figuren op komen)

Je kan op mijn website bij geboorte taarten kijken. Daar zie je een taartje van 20 cm met 2 all-stars erop en dit past makkelijk dus je zou wel als boventaartje een 15cm kunnen doen maar ik denk dat 10 cm niet mooi is. Dan staat misschien het hieltje over de taart rand.

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

10

Als je de bakblikken toch nog moet kopen dan zou ik voor 15-22.5-30 gaan.  Ik vind echt dat 7.5 cm verschil et beste is. 

Als et goed is zou de allstars ook net op een 12.5cm taartje kunnen passen.. dan zou je voor 12.5-20-27.5 kunnen gaan.

11

Helaas werkt mijn over niet mee.. Kan er niet meer mee bakken want dan staat de hele kamer blauw. Zijn dus aan het rondkijken voor een andere.

Heb dus maar 1-malig kapsels besteld bij de bakker (doe ik nooit meer want jemig wat is dat duur) maarja.. moet toch die taart maken.

Heb de maten 20-25-30 gedaan. Kan ik dus meteen kijken wat ik ervan vind en anders kan ik altijd nog een andere maat bakblik kopen