1

Onderwerp: HELP! begrijp er niets meer van

wie o wie kan mij helpen?

ik begrijp er niets meer van. misschien klint het stom, maar ik loop te zoeken en te doen, maar kom er niet uit.
daar komen mijn vragen: waar kan ik mijn taart het beste mee vullen met botercreme of icing? en met wat kan ik het beste mijn taart afsmeren? en met wat kan ik het beste decoreren op fondant, dus spuiten.
er staan steeds verschillende dingen op site's. er zit toch bij beide water in en dat kan de fondant doen smelten?? dus??

als iemand mij kan helpen wordt ik heel blij  :rolleyes:
alvast bedankt!

Re: HELP! begrijp er niets meer van

botercreme 1:1 dus een deel boter en een deel poedersuiker is het beste om af te smeren... daar zit geen water bij...
vullen kun je met van alles maar om de vochtige vulling moet je een dijkje van deze botercreme spuiten zodat het vocht van de vulling niet in contact komt met je marsepein of fondant.
decoreren doe je of met icing (spuiten) of met uitgestoken fondant. dat kan in allerlei vormen en kleuren.
er staat een heleboel hierover... even verder zoeken en heel veel lezen... zo ontdek je dat er vele wegen naar rome zijn en dat je zelf kan kiezen wat best bij jou past...
succes hoor, ik ben nieuwsgierig naar je eerste taarten...

liefs marieke

icing is een verzamelnaam

Met icings bedoelen de Engelsen vrijwel alles waarmee je een taart kan bekleden en decoreren; marsepein, fondant, royal icing, buttercream icing, pastillage etc.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

botercreme om mee af te smeren en voor allerlei soorten vulling moet je even bij recepten kijken hier links van het forum.