1

Onderwerp: Cacao door de funcakemix?

Ik moet 24 CC's maken en heb er gisteren 12 gebakken met funcakemix en een schepje aardbeienjam nou wil ik die andere 12 een andere smaak geven toen dacht ik kan ik gewoon cacao door de mix doen dat het een chocoladesmaak krijgt maar ik weet niet zeker of dat lekker is en ook niet wat de verhoudingen zijn t.o.v. de mix dan weer. Iemand een idee?

2

Re: Cacao door de funcakemix?

Ik werk nooit met mixen (behalve voor royal icing); ik maak liever alles zelf. Hier thuis hebben wij al vaker cake gebakken met gesmolten chocolade erin en dat werkt prima! Wij maken er dan marmercake/CC's vak en dat is heel lekker. De verhouding ken ik ook niet; ik werk het liefst op buikgevoel. Houd er wel rekening mee dat als je gewone cacao wilt gebruiken, je waarschijnlijk meer suiker nodig zal hebben. Of als je gesmolten chocolade gebruikt, je misschien net iets minder suiker kan gebruiken.
Experimenteren, proberen en proeven; dat zijn in bijna elke situatie de beste (gouden!!!) tips die ik kan geven  :)

3

Als je de zoekfunctie gebruikt dan kom je ergens een bericht tegen dat je gewoon cacao erdoorheen kunt doen en dat je dan een bepaald aantal gram kunt vervangen door de cacao. :)
Weet alleen zo snel niet meer de link, had het toevallig vorige week zelf gezocht.

Soepkip schreef:

Als je de zoekfunctie gebruikt dan kom je ergens een bericht tegen dat je gewoon cacao erdoorheen kunt doen en dat je dan een bepaald aantal gram kunt vervangen door de cacao. :)
Weet alleen zo snel niet meer de link, had het toevallig vorige week zelf gezocht.

Oh ik heb gezocht op mix AND cacao geloof ik maar ik had niet echts iets gevonden.
Nou, ik ga het gewoon proberen hoor. Vies kan het niet worden lijkt mij.  :lol:

5

Dat lijkt me ook niet nee ;)

6 Laatst bewerkt door Soepkip (23-03-2010 10:38)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=80656

Gevonden!

Edit: zie nu pas dat je het over cc hebt  :lol:  :lol:

Ik gebruik daar altijd gewoon cakemix voor en voor chocolade inderdaad meng ik door een gedeelte wat cacao, dus neem aan dat het met de funcakemix ook gewoon kan :Y

7

Ik heb het vaker gedaan en het is erg lekker :9 ! gewoon doen dus! suc6

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

8

Ik maak altijd de gewone funcakemix en op het einde mix ik er cacaopoeder door heen. Ik doe net zoveel tot ik het donker genoeg vind. En ze zijn altijd heerlijk!

Cakesbymari schreef:

Ik maak altijd de gewone funcakemix en op het einde mix ik er cacaopoeder door heen. Ik doe net zoveel tot ik het donker genoeg vind. En ze zijn altijd heerlijk!

Oh nou dat dacht ik al dat het lekker zou zijn dus dat is mooi. en dan doe ik het zoals jij het zegt zit je ook niet te hannessen met de verhoudingen enzo.
bedankt he!