1

Onderwerp: Hoe bewaren jullie de mixen?

Ik heb een aantal mixen in huis.
Ik bewaar ze in de bruine zakken waarin ik ze koop in de hebshop.

Maar de botercrememix en de "gele room" mix is keihard geworden en daar kan ik nu helemaal niets meer mee.

Hebben jullie tips hoe ik ze het beste kan bewaren?
Zodat ze niet meer keihard worden?

En kan ik nu nog iets met de hard geworden mixen, met een lepel krijg ik het er ook niet afgehakt.

Bedankt.

2

Re: Hoe bewaren jullie de mixen?

Zorg dat je ze zo opbergt dat er geen vocht bij kan, door (lucht)vochtigheid wordt het hard en een dikke klont. Ik heb hier weinig last van vocht, dus kan het wel in de zakken bewaren in de keukenkast.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Dank je.

Ik heb ze ook in de keukenkast staan.
En alleen deze 2 zakken zijn dus hard geworden.
En de rest blijft dus goed.....

Ik heb niet het idee dat er veel vocht is, maar dat moet dus wel.  ;)

Bewaar ik ze dan wel in de bruine zakken luchtdicht? Of kan ik het er dan beter uit halen en in een afgesloten bak doen?

4

Als het hard wordt in de bruine zakken zou ik het ergens anders in doen, luchtdichte curverboxen misschien? Bc is vaak het eerste waar de luchtvochtigheid aan merkt, dat wordt dan snel hard.

Je kan het trouwens nog prima gebruiken, wel even wat langer door blijven mixen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

eerst slaan met je deegroller tot t weer zacht is en daarna alles in plastic zakken of bakken doen ;) dat papier werkt echt voor geen meter, sorry :o

6

Haal mooie glazen potten bij Ikea :Y

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

7

Dank jullie wel.

Ik weet wat me te doen staat..............shoppen.

Ik heb alles in de dievriesdozen van tuperware. Die zijn lekker vierkant en passen daardoor makkelijk op de plank in de kast.

9

Een hele handige tip: gewoon sealzakken kopen. Verkopen ze ook gewoon in veel supermarkten (En anders bij de Action). Van die hersluitbare dikke plastic zakjes. Hierin wordt je botercreme echt niet hard. Ik heb het altijd in zulke zakken zitten :-)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

10

Ik bewaar ze ook in die seal-zakken; eerst sluit ik de bruine zak met een soort knijper en daarna doe ik het in een seal-zak. En alles bewaar ik dan weer bij elkaar in een grote box in mijn keukenkast:D.

Trouwens, ik had een paar maanden geleden ook een BC-mix die gelijk al keihard was; bleek iets van een productie-fout te zijn.
Ik zeefde het dan eerst en kon het dan gewoon gebruiken.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

11

http://www.ikea.com/PIAimages/45249_PE140973_S3.jpg

Die heb ik van IKEA, ideaal! Er past precies een kilozak mix in en je hoeft alleen maar het schenkstukje te openen.

12

Die bakken zijn idd heel handig alleen MOET je wel eerst bakken want past geen kilo in of je moet die hele grote nemen.

Maarja, hoe erg is het om wat te MOETEN maken  ;)

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

13 Laatst bewerkt door misty (24-03-2010 18:25)

Mijn botermix is ook keihard geworden.En aangezien ik niets weg wil gooien,(Vind ik zonde van het geld)Heb ik die blok geraspt.
En toen had ik weer gewone poeder.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

14

Weer nieuwe tips erbij.......

Ga eerst maar voor de sealzakjes. Want de Ikea is niet in de buurt.

Goede reden om er binnenkort eens heen te rijden ;)

Dank jullie wel.