Onderwerp: Klei pistool

Wie gebruikt er een klei pistool ipv sugargun?

Ik vond deze online gister.. maar weet niet of het wat is.
Volgens de dame van de shop is hij stevig maar de rondjes heel klein,

http://www.romantikraal.com/?menu=artic … D=10065994

iemand ervaring?

Groetjes
Natasja

Groetjes Natasja!

2

Re: Klei pistool

Ik had deze ook gezien, dus ik ga deze vraag ook in de gaten houden. Zou graag de sugargun willen maar heb het budget er niet voor en dan is dit toch misschien een goedllaternatief....

3

Op zichvoldoet dit wel, ik had er een van Pipoos.
Het nadeel vind ik de beweging die je moet maken om je fondant er door te duwen, beetje injectiespuiteffect en mijn rotte gewrichtjes konden daar niet zo goed tegen  :/
Ik heb nu de sugargun en ik ben helemaal blij, mooie sliertjes zónder pijnlijke handjes  :Y

Groetjes Melanie

4

Ik gebruik een kleipistool. Had hem gekocht via MP voor 10 euro ofzo.
Als je de binnenkant even invet met Crisco dan gaat het prima vin d ik zelf. Je moet geen hele origami taart willen maken  :lol:
Maar ik merk dat je maar af en toe een lijntje of gras ofzo nodig hebt en dan vind ik zo'n dure sugargun net ff te duur.

Ik dacht ik ga eerst eens proberen of ik het taarten wel leuk blijf vinden en hoe vaak ik zoiets gebruik en dan kan ik altijd nog een gun aanschaffen, want dat kleipistool ben je op het forum hier ook zo wel weer kwijt hoor ;)

Ja ik heb hem. Gaat wel erg stroef soms hoor. Maar goedkoper dan de sugargun....

6 Laatst bewerkt door LindseyM (23-03-2010 14:39)

ik vind met die kleipistools écht een nadeel dat je van bovenaf moet drukken, zoals Doosch ook zegt: dat is erg zwaar, ook met een dikke lading crisco.
ik twijfelde qua kosten ook om de sugargun aan te schaffen, en heb er ook voor gespaard. maar het is me echt iedere cent waard geweest! het knijpmechanisme gaat stukken soepeler. en je gaat hem vanzelf meer gebruiken dan voor alleen een paar lijntje (dat is mijn ervaring in ieder geval)

maar als je met een kostenprobleem zit: misschien kun je dan ook overwegen injectiespuiten te halen bij de apotheek? dat zal toch ook niet veel kosten? ik heb ze zelfs gratis gehad.
moet je wel even op de spuituitgangen letten dat je een paar verschillende hebt.

...Rozengeur en Marsepein...

ik zag al een sugarcraf gun voor 21 euro.. dat valt dan ook wel mee

Groetjes Natasja!