1

Onderwerp: poedersuiker; gek word ik ervan!

Aaarrrggghhhhh, ik word helemaal gek van die poedersuiker! Wat een gedoe zeg, m'n hele keuken zit iedere keer onder. :mad:  En het vliegt er doorheen; ik krijg de poedersuiker niet aangesleept. Is hier een andere oplossing voor?

Groetjes Antoinette
"Of het gaat goed, of ik leer."

2

Re: poedersuiker; gek word ik ervan!

Ik weet niet precies wat je bedoelt?
Bij mij zijn er altijd wel kleine "stofwolkjes" maar dat de hele keuken onder zit, daar heb ik geen last van...
Ik gebruik wel altijd grote mengkommen en zeef mijn poedersuiker daar ALTIJD eerst in voor ik hem gebruik. (zelfs als in het recept staat dat het niet nodig is, dus)

3

als het gaat over het uitrollen van je marsepein/fondant, dan moet je gewoon een plastic tafelzeil aanschaffen. Geen gesmeer meer met poedersuiker en het plakt niet!
Succes!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Veerle schreef:

Bij mij zijn er altijd wel kleine "stofwolkjes" maar dat de hele keuken onder zit, daar heb ik geen last van...
Ik gebruik wel altijd grote mengkommen en zeef mijn poedersuiker daar ALTIJD eerst in voor ik hem gebruik. (zelfs als in het recept staat dat het niet nodig is, dus)

Ja, ik zeef het eerst ook, maar dat geeft toch echt wel behoorlijk wat stof. En als ik het dan ga mixen voor de bc, stieft het ook behoorlijk. Ik heb echt een stoflaagje op mijn afzuigkap/gasfornuis/aanrecht/koffiezetapparaat enz. liggen hoor!

Groetjes Antoinette

5

joynme schreef:

als het gaat over het uitrollen van je marsepein/fondant, dan moet je gewoon een plastic tafelzeil aanschaffen. Geen gesmeer meer met poedersuiker en het plakt niet!
Succes!

Ik gebruik een bureaublad van IKEA; ideaal! Dus voor het uitrollen gebruik ik geen poedersuiker, hooguit wat crisco voor mijn houten deegroller.

Groetjes Antoinette

6

mon cherie schreef:
Veerle schreef:

Ja, ik zeef het eerst ook, maar dat geeft toch echt wel behoorlijk wat stof. En als ik het dan ga mixen voor de bc, stieft het ook behoorlijk. Ik heb echt een stoflaagje op mijn afzuigkap/gasfornuis/aanrecht/koffiezetapparaat enz. liggen hoor!

Daar heb ik nog nooit last van gehad... Misschien gebruik je een ander merk? Als ik het zeef geeft het bijna geen stof... Ik hang mijn zeef soort van in de grote mengkom en ga dan met de zeef heen en weer; zo wordt alles in mijn mengkom opgevangen en maar af en toe (als ik weer eens te wilt sta te zeven  :D ) landt er een klein beetje naast. Ik vind dat het ook helpt om, vooral als je bijna alles gezeefd hebt, met een lepel de laatste restjes door de zeef te duwen. Misschien heb je hier wat aan?

7

Ik ook hoor. Ik doe het tegenwoordig even buiten. Heb nu suikerbakkerspoeder besteld omdat dat minder zou stoffen...

8

Veerle schreef:
mon cherie schreef:
Veerle schreef:

Daar heb ik nog nooit last van gehad... Misschien gebruik je een ander merk? Als ik het zeef geeft het bijna geen stof... Ik hang mijn zeef soort van in de grote mengkom en ga dan met de zeef heen en weer; zo wordt alles in mijn mengkom opgevangen en maar af en toe (als ik weer eens te wilt sta te zeven  :D ) landt er een klein beetje naast. Ik vind dat het ook helpt om, vooral als je bijna alles gezeefd hebt, met een lepel de laatste restjes door de zeef te duwen. Misschien heb je hier wat aan?

Ik gebruik poedersuiker van Van Gilse (250 gr per strooibus, dus dat gaat er nogal snel doorheen) en doe idd het laatste restje met de lepel door de zeef.

Groetjes Antoinette

9

Annekehil schreef:

Ik ook hoor. Ik doe het tegenwoordig even buiten. Heb nu suikerbakkerspoeder besteld omdat dat minder zou stoffen...

Hmmmm, ja dat is natuurlijk ook een goeie :)

Groetjes Antoinette

10

Ik woon in België; dus Van Gilse verkopen ze hier niet. (al breng ik wel regelmatig basterdsuiker of zo mee als ik van mijn Nederlands vriendje naar huis ga)
Ik denk dat Van Gilse wel een goed merk is; dus dat het daar niet aan ligt. Tja, dan weet ik het eigenlijk ook niet.
Misschien aan het feit dat het uit een bus komt? Ik haal mijn poedersuiker uit pakjes!

11

Veerle schreef:

Ik woon in België; dus Van Gilse verkopen ze hier niet. (al breng ik wel regelmatig basterdsuiker of zo mee als ik van mijn Nederlands vriendje naar huis ga)
Ik denk dat Van Gilse wel een goed merk is; dus dat het daar niet aan ligt. Tja, dan weet ik het eigenlijk ook niet.
Misschien aan het feit dat het uit een bus komt? Ik haal mijn poedersuiker uit pakjes!

Geen idee, dat zou kunnen natuurlijk....Maar is het ook mogelijk om poedersuiker in een grootverpakking te kopen? Ik zie in de webshop alleen maar suikerbakkerspoeder.

Groetjes Antoinette

12

@ Veerle; Hebben ze in België dan niet ook die 2kg zakken van Tirlemont?
(tiensesuiker - sucretirlemont)
Ik haal die (of laat ze halen) uit Luxemburg, heerlijk!

Groetjes, Dorothea.

13

Ik weet niet of ze bij ons ook 2kg-verpakkingen verkopen; maar zou best wel kunnen bij de Makro; zal volgende keer voor je kijken als je wilt.
Ik koop nog steeds pakjes van 250gr en betaal ze dan 49 cent per pakje. Ik werk wel liever met een pakje dan met een bus omdat je in een pakje beter kan zien hoeveel je nog hebt; vind ik  :Y

14 Laatst bewerkt door Dot (23-03-2010 11:04)

ik koop ze gewoon bij de Cactus (= gewone supermarkt); 2,40€ voor 2 kg. Er zijn alweer 4 zakken onderweg hierheen....

Groetjes, Dorothea.

15

Dot schreef:

ik koop ze gewoon bij de Cactus (= gewone supermarkt); 2,40€ voor 2 kg. Er zijn alweer 4 zakken onderweg hierheen....

Cactus? zegt me niets.....is iig niet hier in de buurt

Groetjes Antoinette

16

Ik koop gewoon 5 kilo (suikerbakkerspoeder) tegelijk in de webshop O-) . Daar kan je dan best een poosje mee doen.

En ook hier geen stofwolken hoor. Maar suikerbakkerspoeder is gewoon hetzelfde als poedersuiker, maar dan nog ietsje fijner.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

17

Ottolien schreef:

Ik koop gewoon 5 kilo (suikerbakkerspoeder) tegelijk in de webshop O-) . Daar kan je dan best een poosje mee doen.

En ook hier geen stofwolken hoor. Maar suikerbakkerspoeder is gewoon hetzelfde als poedersuiker, maar dan nog ietsje fijner.

Oke, dus dat kan ik ook gebruiken i.p.v. poedersuiker.

Groetjes Antoinette

18

Ik zou echt suikerbakkerspoeder gaan gebruiken dat stoft echt veeeeel minder. :Y  Heb omdat mijn zak van 5 kilo leeg was paar keer 'gewone' poedersuiker gebruikt. Wat een rommel maakt dat zeg. Suikerbakkerspoeders is ook lang houdbaar.

Greetz Keet

19

keet schreef:

Ik zou echt suikerbakkerspoeder gaan gebruiken dat stoft echt veeeeel minder. :Y  Heb omdat mijn zak van 5 kilo leeg was paar keer 'gewone' poedersuiker gebruikt. Wat een rommel maakt dat zeg. Suikerbakkerspoeders is ook lang houdbaar.

Oké, suikerbakkerspoeder dus, dank je!!!!!

Groetjes Antoinette

Ik heb een ouderwetse elektrische koffiemaler, waar ik gewone suiker in. Dekseltje erop, malen en binnen 3 seconden super fijne poedersuiker. Nooit meer zonder dus.

Zo eentje:
http://jeugdsentimenten.net/wordpress/w … molen1.jpg

21

dat doe ik ook af en toe, superprincess, maar echte poedersuiker is toch nog fijner..

Groetjes, Dorothea.

22

een theedoek boven je mengkom houden als je m net aanzet kan ook helpen

23

De suikerbakkerspoeder heb je bij de makro in zakken van 5 kg.. kost niet veel..

En als je bc gaat mixen ermee, eerst de boter al luchtig kloppen en dan beetje bij beetje toevoegen.. stoft een stuk minder..

24

Joyce84 schreef:

De suikerbakkerspoeder heb je bij de makro in zakken van 5 kg.. kost niet veel..

En als je bc gaat mixen ermee, eerst de boter al luchtig kloppen en dan beetje bij beetje toevoegen.. stoft een stuk minder..

Dat is wat ik ook al doe, eerst de boter kloppen en dan de peodersuiker, maar ook dat geeft toch wel stof. ach ja, wordt de keuken ook weer eens goed onder handen genomen  :lol:

Groetjes Antoinette

25

Joyce84 schreef:

O ja, en bedankt voor de tip; ik ga eens bij de makro kijken!

Groetjes Antoinette