1

Onderwerp: diepvriesfruit gebruiken?

Hallo

Ik ga een taartje maken met 2 lagen :

eerste laag : frambozenmousse
2de laag : slagroom met frambozen.

Vermits het nog niet echt frambozenseizoen is, mijn vraag dan ook.
Kan ik hiervoor diepvriesframbozen gebruiken?
Geeft dit een mooi resultaat?  Of is het eerder een afrader?

Bedankt

2

Re: diepvriesfruit gebruiken?

Ik denk wel dat dit kan, maar ik zou ze toch eerst ontdooien zodat het meeste vocht (lees:water) eruit kan.

3 Laatst bewerkt door carol (21-03-2010 12:17)

ja hoor en ik ondooi ze niet ,stop ze gewoon in de laag b.v.jamlaag,gaat altijd goed bij mij.
  sukses taartgroetjes Carla
p.s. er zit GEEN ijslaag bij mij omheen,anders ?????vanwegen het vocht wat ik hier boven lees.

4

Ik gebruik ook diepvriesframbozen en voor de mousse ontdooi ik ze wel. Op een andere manier heb ik frambozen nog niet in een taart verwerkt eerlijk gezegd.

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5

Ik heb een zak diepvriesaardbeien gebruikt voor mijn laatste taart.  Toen ze ontdooit waren zagen ze er wel niet uit, maar heb ze in kleine stukjes gesneden en al het vocht weg gedept met keukenpapier.. was wel lekker.

6

dus ze kunnen gewoon diepgevroren in mijn slagroomlaag?

En geven ze dan niet te veel vocht af?

7

Ik doe de frambozen bevroren in de frambozencreme. Niet hele opervlakte gevuld maar ongv op een taart van 20 cm aan de buitenrand 10-12 en dan in het midden nog een rondje.

Geen idee hoe dit in slagroom zich zal houden. Gewoon proberen.

Succes1

Greetz Keet

8

Tja, ik zou ze toch laten ontdooien. Zelf doe ik dat altijd wel en giet dan het " dooi-vocht" af. Bevroren tussen de slagroom stoppen lijkt mij erg gewaagd. ( i.v.m. vocht )

Carpe Diem !

9

ja eerst laten ontdooien. Er komt echt mega veel sap uit, dat wil je niy in je taart hebben

10

Ik laat ze nooit ontdooien en heb nooit problemen. Daarnaast blijven ze ook mooier als je ze niet ontdooit (rond in de taart).
Ik gebruik ze tegenwoordig bij bijna iedere taart :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

11

Ik druk ook gewoon diepvriesframbozen bevroren in de botercreme of slagroom. Als je ze laat ontdooien vallen ze bijna uit elkaar als je ze beetpakt. In de taart ontdooien ze, maar ik heb geen last van natte kleffe taarten.

ik doe wel onder de slagroom/botercreme een heel dun laagje frambozenjam...  :P Oja, en tussen de frambozen ong 2 cm ruimte laten....

succes!!

De meeste diepvriesfruit wordt los ingevroren en dan zit er geen extra vocht in. Ik heb ze nu een keer gebruikt en toen heb ik ze bevroren gebruikt. Is met frambozen wel zo makkelijk want als ze ondooit zijn vind ik ze altijd wat lastig in de mouse/bavroise/slagroom te drukken, als ze bevroren zijn, zijn ze nog lekker hard.

13

Ik stop ze er altijd nog bevroren in, omdat ik vind dat het echt een hoopje snot is als ik ze heb laten ontdooien. Ik heb ook regelmatig taarten voor onszelf gemaakt met diepvries frambozen, en bij het aansnijden zat alles prima op zijn plek, het was niet vochtig o.id.

Groetjes Laura!