1

Onderwerp: Fondant of Marsepein

Wat is makkelijker om mee te beginnen, en dan bedoel ik eigenlijk het decoreren met 3d figuurtjes erop. Kun je dan het beste beginnen met marsepein of fondant of maakt dat eigenlijk niet zo uit?

(wil een ronde taart maken, die helemaal bekleden en dan denk ik het draakje van de Prenat.... erop die van Er was eens.... Wil ook kijken of ik een boltaartje kan maken en er dan een lieveheerstbeestje van maken)

Trotse moeder van Danyllo, Jermayne & Noélya

2

Re: Fondant of Marsepein

Ik blijf deze vraag van jouw even volgen, ben ook wel benieuwd welke je het beste kunt gebruiken. Ben nog maar net begonnen met taarten maken, en weet het antwoord op je vraag dus ook niet.

3

3d figuurtjes boetseren gaat het beste met fondant met een beetje tylose erdoor. Dat wordt lekker stevig.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Waar is tylose te krijgen? Alleen online of ook in bepaalde winkels?

Trotse moeder van Danyllo, Jermayne & Noélya

5

ik vind marsepein beter vormbaar omdat t minder elastiekerig is...

6

Als het om marsepein of fondant gaat zijn de meningen over het algemeen aardig verdeeld. Zelf gebruik ik ook het liefste marsepein maar hier op het forum wordt heel veel met fondant gedaan.
Tylose koop je inderdaad online of in een taartenwinkeltje:
Degene die ik ken zijn:
- De tafel van Achttien (Utrecht)
- Planet Cake (Rotterdam)
- Taart & Decoratie (Ridderkerk en Geldermalsen)

Er zijn ook een aantal forummers die een eigen winkeltje hebben

7

Ik werk altijd met marsepein maar ben nu ook van plan om een keer met fondant te werken.

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

8

Ik ben helemaal van de fondant! Bij het bekleden gebruik ik balina paste to cover, die word namelijk niet hard en bij het boetseren gebruik ik gewoon een fondant die wel uithard.
Zelf vind ik het fijner om geen tylose te gebruiken en gewoon wat langer te moeten wachten voor de figuurtjes hard zijn, maar dat is persoonlijk...
Succes  :)