1

Onderwerp: Eerste biscuit in de oven.....

Jaja, mijn eerste biscuit staat in de oven, vind het superspannend. Hihi lijk wel een klein kind....

Hoe lang moet ie buiten de oven voordat ie in een zak mag?

Trotse moeder van Danyllo, Jermayne & Noélya

Re: Eerste biscuit in de oven.....

hihi ik vond dat ook spannend hoor!  :lol:

Groetjes Natasja!

ben zo benieuwd....

nog tips om hem eruit te halen?

oehhh hij ruikt heerlijk.....  :9

5

durf geen tijd te noemen
maar ik heb hem na een avond afkoelen wel eens in een zak gestopt en toen was hij blijkbaar niet helemaal koel.
was de volgende morgen nl erg klef aan de onderkant.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

oh ok, wil hem namelijk invriezen ga hem donderdag pas vullen en decoreren....

7

sorry dan weet ik het niet heb hem nog nooit in de vriezer gedaan :nooo misschien voor een ander vermelden hoe groot je kapsel is scheeld misschien?

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Dit is m geworden:

http://i44.tinypic.com/11axq1c.jpg

Heb een springvorm van 26 cm gebruikt, ik vind hem niet zo hoog geworden maar goed, het is mijn eerste en ik vind hem erg mooi geworden, nu de rest nog.....

9

Ik zou hem gewoon nachtje laten afkoelen en morgen in de middag of avond in de vriezer doen in een pedaalemmerzak. Hopelijk is hij goed gelukt!! :thumb:

ik ben er blij mee, nu hopen dat het doorsnijden ook gaat lukken voor het vullen, heb er alleen nog geen ervaring mee, maar komt ook vast goed.....  :)

11 Laatst bewerkt door petrawb (22-03-2010 23:31)

hij ziet er goed uit.... zal vast goed gaan!! succes ermee!
ik verwacht morgen mijn eerste lading spullen... haha, ook zo spannend. ik ga dan morgen bakken en donderdag vullen etc... dan is mijn vriend vrij en kan hij lekker op de kids letten  :D

12

Ik zweer bij de taartzaag  :D
Ik heb so far altijd die van mijn hele lieve mama mogen gebruiken; maar heb er net dit weekend eentje gekocht bij ikea. €5 in een set met 2 spuitzakken (waar ik geen fan van ben, want het vet van de botercrème kwam er langs de zak gewoon uit!) en een soort van plastic ding om vormpjes in botercrème te smeren; als je begrijpt wat ik bedoel?
Als je het tegen een randje van bc houdt, dan krijgt het soort van inkepingen en zo zeg maar.
Misschien is die taartzaag van ikea handiger om te proberen dan om er eentje bij de webshop te bestellen? Of misschien heb je der zelfs al eentje  ;)

Normaal worden biscuits wel op hun kop gestort ipv zoals jij hem nu hebt staan. Op die manier krijg je de strakke onderkant bovenop en heb je dus alvast een strakkere ondergrond om te gaan bekleden.

Heel veel succes iig en als je klaar bent je taart showen he  ;)

heb hem nu inderdaad omgedraaid, hij was op de foto echt 'net' uit de oven, dus nog erg heet.

Een taartzaag heb ik helaas (nog) niet, zal er vast wel komen haha. Als ik het met een gewoon mes doe moet ik dan een broodzaag nemen of een mes zonder kartels?

14

Ik heb het zelf met een broodmes gedaan de eerste keer. Daarna taartzaag en kan niet meer zonder. Kleine tip voor de hoogte. Gewoon meer beslag erin doen dan het recept zegt. Ik gebruik zelf altijd bescuitrecept 2 uit de receptenindex van hier met een kleine aanpassing. Maar bij een springvorm van 24 zeggen ze 5 eieren + de rest en ik doe dan 6 eieren + de rest. Vind zelf namelijk een hoog kapsel erg fijn werken. Maar voor een 1e kapsel ziet die er goed uit mijn eerste was ook niet zo hoog moet ik zeggen. En toen kende ik het forum ook nog niet zo goed  :lol:

Succes met bekleden en decoreren in elk geval.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

15

Ik heb het geluk dat mijn mam dus een taartzaag heeft; maar vorige keer was mijn kapsel zo laag uitgevallen (ben ook nog maar een beginner  :Y ) dat ik het geen 2 keer doorgesneden kreeg met de taartzaag op laagste stand. Heb toen dus een broodmes gebruikt en dat viel echt erg tegen  :P Op zich snijdt het wel goed hoor; maar ik kan écht niet recht snijden  :lol: