1

Onderwerp: Royal icing: mix of met eiwitpoeder

Ik wil een bestelling gaan plaatsen, en binnenkort ook aan de slag met Royal Icing. Wat kan ik beter doen, de mix bestellen, of eiwitpoeder (en citroenzuur) bestellen?
Waar gaat jullie voorkeur naar uit, wat werkt pretiger en waarom?

2

Re: Royal icing: mix of met eiwitpoeder

als je het voor de eerste keer ga gebruiken, zou ik  de mix kopen en in zijn geheel klaarmaken (ivm verhoudingen die anders misschien niet kloppen). ik vond het in het begin lastig om te bepalen hoe dik het moest zijn en de mix heeft mij daar goed bij geholpen. nu gebruik ik wel de eiwit met poedersuiker, dan kan je weer andere hoeveelheden maken.

succes!!

3

Mix is erg fijn. Ben er echt fan van. En daarmee kan je ook kleinere hoeveelheden maken hoor. En ik zou meteen lekker snoepzakken en spuitmondjes en adapters mee bestellen.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

4

Ik zou het met de poeder doen, dus geen mix.
Als je bjvoorbeeld een tiara wil spuiten wordt die steviger als je ietsje extra eiwitpoeder gebruikt.
En met die eiwitpoeder kun je meteen ook merengue bc maken ed dus das veel handiger. :shh:

5

ik heb nog nooit mix gebruikt. Met suikerbakkerspoeder en eiwitpoeder gaat het supermakkelijk hoor!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Ik heb ook nooit de mix gebruikt.
Eiwitpoeder vind ik super werken. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het een uur moet oplossen in water, en je het echt goed moet mixen (met poedersuiker) om klontjes te voorkomen. Dat heb ik namelijk wel eens gehad, is niet echt handig  :nooo

7 Laatst bewerkt door lise (14-03-2010 17:00)

llewellyne schreef:

Ik heb ook nooit de mix gebruikt.
Eiwitpoeder vind ik super werken. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het een uur moet oplossen in water, en je het echt goed moet mixen (met poedersuiker) om klontjes te voorkomen. Dat heb ik namelijk wel eens gehad, is niet echt handig  :nooo

ik heb mn eiwitpoeder nog nooit opgelost, (alleen in het begin), ik vond het beter werken als ik alles in 1 keer in de mixkom deed en direct ging mixen. er zijn zo veel verschillende methodes. probeer ze gewoon eens uit, dan kom je er vanzelf achter wat je het fijnst vind om mee te werken.
succes.

8

lise schreef:

ik heb mn eiwitpoeder nog nooit opgelost, (alleen in het begin), ik vond het beter werken als ik alles in 1 keer in de mixkom deed en direct ging mixen. er zijn zo veel verschillende methodes. probeer ze gewoon eens uit, dan kom je er vanzelf achter wat je het fijnst vind om mee te werken.
succes.

Doe je dan het eiwitpoeder, het water en poedersuiker allemaal tegelijk en dan mixen? En dan krijg je een glad resultaat?
Op mijn verpakking staat nl dat je het eerst in water moet oplossen, en het lost echt moeilijk op. Er blijven heel lang klontjes in zitten.
Maar jouw manier lijkt me veel sneller!

9

ik heb geen probleem met klontjes en het wordt mooi glad. het eiwitmengsel lost toch nooit goed op, dus waarom zou je het dan doen? ik spuit regelmatig icing met het kleinste spuitmondje en hij zit nooit verstopt, dus ik heb zeker geen last van klontjes, ook zeef ik mijn suikerbakkerspoeder niet voor ik het gebruik (ben van het makkelijke), maar dat kan misschien weer aan het soort liggen of het goed gaat of niet.
ik doe alles gelijk in de mixkom en dan mixen, soms een paar druppeltjes extra water of wat citroenzuur. ik gebruik alleen wel alleen een mixkom die ik net uit de vaatwasser heb gehaald en dus goed schoon is.

10

Sorry voor mijn bijkomstige vraag, maar als jullie het met de mix doen en je wilt maar een kleine hoeveelheid RI; hoeveel gram mix op hoeveel water gebruiken jullie dan?
Alvast bedankt!!

11

Veerle schreef:

Sorry voor mijn bijkomstige vraag, maar als jullie het met de mix doen en je wilt maar een kleine hoeveelheid RI; hoeveel gram mix op hoeveel water gebruiken jullie dan?
Alvast bedankt!!

ben ik ook benieuwd naar! heb uiteindelijk (in ieder geval voor de eerste keer) toch mix gekocht

12

ik schep gewoon lepels bij tot t een pasta is... maar echt een paar druppels water ofzo

13

Bedankt! Ik had het intussen zelf geprobeerd en vind dat spul echt niet te eten voor het gedroogd is  :nooo
Dus een tip voor beginners die net zoals ik alles willen proeven voor ze er écht mee aan de slag gaan: proef RI NIET als het nog niet opgedroogd is  :lol:

14

ik vind t best lekker  :o

15

Als het nog niet opgedroogd is? Ik vond dat ik dan nog teveel poeder en te weinig de echte smaak proefde.
Maar ieder zijn ding natuurlijk  ;)

16

ik eet ook suikerklontjes dus ms ligt het daaraan  :o

17

Suikerklontjes vind ik ook nog best te eten hoor; maar ik vind dat de poedersmaak gewoon te erg overheerst als de RI nog niet opgedroogd is ;)