1 Laatst bewerkt door saartje79 (22-03-2010 11:01)

Onderwerp: fondantglazuur - extra vraagjes

Ik heb een tijdje terug fondant gaan kopen. Zag ik dat die vrouw het uit een emmer in een kleiner emmertje schepte. Dus geen rolfondant, maar waarschijnlijk fondantglazuur.
Het is niet lopend, maar ook niet echt kneedbaar zoals rolfondant. Ik heb er al eens poedersuiker doorgehaald, en dan was het iets kneedbaarder, maar wel heel plakkerig.
Hoe moet ik die fondant nu gebruiken? Heb er 3 kg van, dus moet ergens naartoe  :D

2

Re: fondantglazuur - extra vraagjes

fondantglazuur moet je smelten in de magnetron met een heel klein beetje water of au bain marie en daar je cupcakes indopen, krijg je een heel mooie egale suikerlaag over je cupcakes.

3

Ik smelt het inderdaad in de magnetron; maar dat dopen vind ik niet handig. Ik doe het daarna in een spuitzak en spuit zo een laagje op mijn cc's. Plus, ik heb van die wegwerpspuitzakken; dus als ik klaar ben kan alles gewoon de prullebak in  :D

4

ik kan die fondantglazuur gewoon kleuren veronderstel ik...? Voor of na het smelten?

Zou ik ook met een gewoon doktersspuitje kunnen werken om te schrijven met de glazuur?

wat is het verschil tussen die 2 fondanten?

6

mariellecake schreef:

wat is het verschil tussen die 2 fondanten?

- Wel geschikt voor bekleden en niet geschikt voor bekleden
- kneedbaar en vloeibaar

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.