1

Onderwerp: Botercrème..... volgens mij......

.... heb ik weer iets vreemds! :rolleyes:

Ik was hier voor de verandering weer eens op het foum aan t snuffelen enzo en ik keek ook even bij recepten bladiebladiebla..... en toen keek ik bij botercrème en toen zag ik nergens een recept staan van hoe ik mijn botercrème maak!

Heb alleen maar positieve reacties gehad hoor en vind de BC ook heerlijk smaken als ik hem maak,maargoed hoor graag of er meerdere zijn die het ook zo maken!

ik gebruik:

100 gram roomboter
100 gram margarine
200 gram poedersuiker

alles lekker mixen met de poedersuiker gezeefd erdoor mixen ( lekkere stofwolk  :lol:  :lol: ) eventueel een kleurtje erdoor en hoppa ik ga aan de slag,maar is dit nou vreemd??  :rolleyes:

Ik wou ook al kijken bij de zoekfunctie,maar die deed het niet,vandaar dat ik hier maar even zo probeer!

**Liefs Ilona**

2 Laatst bewerkt door RedRose18 (22-03-2010 10:49)

Re: Botercrème..... volgens mij......

nee dat is niet vreemd, is standaard 1:1 BC volgens mij

zie ook: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … afsmeren)/

gebruik em zelf nooit. gebruik meringue botercreme
en als ik deze gebruik, gebruik ik geen margarine maar alleen roomboter (dan wel 200gr natuurlijk)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

okay dan......  :D  ik was al lichtelijk in shock  :lol:  :lol:

wat is er anders aan die merenque botercreme,je hebt toch ook merenquescuim??

jaaa  standaard taartje met vulling kan ik wel wel maken enzo,maar die apartere dingen  :o  daar heb ik me nog niet aan gewaagd,dus hoor graag  hoe of wat!

**Liefs Ilona**

4

Nee, niks geks dus...hoewel...
Maar als s je de mix of de menengue botercreme hebt geproefd dan ben je misschien iets minder enthousiast over de botercreme die je nu gebruikt  :think:
Merenque botercreme is eiwit(poeder) met suiker smelten, opkloppen en dan met boter mixen (daarna smaakje erbij bijv vanille ) Je krijgt dan een hele zachte botercreme.

5

kijk die kon ik dus niet terugvinden!! had m dus gewoon hier vandaan!!! hihihihi

**Liefs Ilona**

6

nnicole1234 schreef:

Maar als s je de mix of de menengue botercreme hebt geproefd dan ben je misschien iets minder enthousiast over de botercreme die je nu gebruikt  :think:
Merenque botercreme is eiwit(poeder) met suiker smelten, opkloppen en dan met boter mixen (daarna smaakje erbij bijv vanille ) Je krijgt dan een hele zachte botercreme.

okay.... en dat is gewoon deze ???

**Liefs Ilona**

7

http://www.tartacadabra.com/nl_main.html
hier staat het recept van merinque botercreme op, die is echt lekker

wat betreft die BC, die staat bij recepten en dan bekleden/decoreren, daar staat hij tussen.

8

hehe had je reactie boven die van mij niet gelezen.
stond er nog niet toen ik aan het typen was.
maar ja, dat is hetzelfde recept, en vooral dat filmpje is heel handig

9

RedRose18 schreef:

http://www.tartacadabra.com/nl_main.html
hier staat het recept van merinque botercreme op, die is echt lekker

wat betreft die BC, die staat bij recepten en dan bekleden/decoreren, daar staat hij tussen.

okay dank je!!!

**Liefs Ilona**

10

RedRose18 schreef:

hehe had je reactie boven die van mij niet gelezen.
stond er nog niet toen ik aan het typen was.
maar ja, dat is hetzelfde recept, en vooral dat filmpje is heel handig

:D

**Liefs Ilona**

11

MamaNona schreef:

Heb alleen maar positieve reacties gehad hoor en vind de BC ook heerlijk smaken als ik hem maak,maargoed hoor graag of er meerdere zijn die het ook zo maken!

ik gebruik:

100 gram roomboter
100 gram margarine
200 gram poedersuiker

Ik wou ook al kijken bij de zoekfunctie,maar die deed het niet,vandaar dat ik hier maar even zo probeer!

het is inderdaad 1:1 botercreme, maar ik  mag toch aannemen dat je hier niet mee vult... bah! pure boter met suiker! Het is echt alleen een afsmeer botercreme

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12 Laatst bewerkt door MamaNona (22-03-2010 17:29)

tipsytaartje schreef:
MamaNona schreef:

ik gebruik:

100 gram roomboter
100 gram margarine
200 gram poedersuiker

het is inderdaad 1:1 botercreme, maar ik  mag toch aannemen dat je hier niet mee vult... bah! pure boter met suiker! Het is echt alleen een afsmeer botercreme

nee,maar dat heb ik toch ook nergens staan?

en om het nou gelijk BAH te noemen  :rolleyes:

**Liefs Ilona**

13

MamaNona schreef:
nnicole1234 schreef:

okay.... en dat is gewoon deze ???

:Y

14

MamaNona schreef:
tipsytaartje schreef:
MamaNona schreef:

ik gebruik:

100 gram roomboter
100 gram margarine
200 gram poedersuiker

nee,maar dat heb ik toch ook nergens staan?

en om het nou gelijk BAH te noemen  :rolleyes:

Die bah, was vanwege de gedachte aan een vulling van 1:1 botercreme. dacht dat dat wel duidelijk was in mijn bericht

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs