1

Onderwerp: Help !!! JEM cutters

Help! ik heb laatst in de webshop de "JEM Pointed 8 Petal Daisy set/4" gekocht, maar wanneer ik de bloempjes wil uitsteken blijven ze er in plakken, ook al is de fondant héél fijn uitgerold...

Heeft er iemand tips voor mij? Thx!

2

Re: Help !!! JEM cutters

In het fondant marsepein drukken even zachtjes heen en weer schuiven en dan drukken als het goed is valt ie er zo uit heb er zelf nooit problemen mee hoop dat het lukt  :Y

3

Heen en weer gaan met het vormpje helpt inderdaad. Ook het insmeren met een beetje crisco kan helpen...

4

Chantelle schreef:

In het fondant marsepein drukken even zachtjes heen en weer schuiven en dan drukken als het goed is valt ie er zo uit heb er zelf nooit problemen mee hoop dat het lukt  :Y

Jij hebt het over plunger cutters, Vicky heeft eht over JEM-cutters.

Ik gebruik de JEM-cutters graag in combinatie met het rollerpad.
Dun uitrollen, cutter in het pad zetten en uitgerolde fondant over de cutter rollen. Dan met de needle-tool (of kopspeld) fondant uit het vormpje halen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Bedankt voor jullie reactie. Zal het mss eens proberen met de rollerpad ofzo, want met crisco heb ik't al geprobeerd en werkte niet. wil er ook niet teveel in doen...

6

Die rollerpad is inderdaad ideaal. Wat ook wel helpt is je fondant na het uitrollen lichtjes laten drogen voordat je uitsteekt. Of gumpaste gebruiken.