1

Onderwerp: wat tips gevraagd

Ik wil graag een babyshower stapel maken.
Hij word 3 hoog. Met de kleuren blauw roze en wit.. omdat we nog niet weten wat het word en omdat we dit zowiezo geheim willen houden voor de familie en vrienden.

Het bovenste taartje word zowiezo wit en dan komt er met blauwroze letters de bevallings datum op te staan.

Maar om 1 of andere gekke reden.. kan ik er maar niet over uitkomen wat nou leuker is.. wat overheerst zeg maar..

Ik zeg: blauw onder.. roze in het midden.. mijn vriend zegt weer.. roze onder en blauw in het midden is mooier..
Wat denken jullie? Zou het veel verschil maken?
Ik gebruik pastel kleurtjes: baby blue en shell pink

Helemaal bovenop komen 2 all-stars.. uiteraard in blauw en roze.

Ook de randen ben ik niet helemaal overuit.. Zal ik deze bij de blauwe en zowel de roze taart wit maken met een strik? Of zal ik bij de roze een blauwe strik maken en anderom?
Ik ben namelijk bang dat de strik op de middelste taart dan niet opvalt omdat de taart eronder dan ook die kleur is.
Iemand andere leuke ideeen voor een rand?

Ook las ik laatst in een boek over taartdecoratie een tip om je taart eest met een dun laagje marsepein te bekleden en daarna je fondant. Om het geheel strakker te maken.
Dit lijkt mij qua smaak wel heel erg machtig? Zijn er mensen hier die dit ook doen?

Nou sorry voor mijn vele vragen  ;)  Kan niet wachten om aan de slag te gaan.. maar wil het dan wel meteen goed doen natuurlijk  :lol:
Kon ook weinig voorbeelden vinden met blauw en roze.. of ik zoek gewoon niet goed genoeg  :rolleyes:

4 september ben ik uitgerekend van ons tweede kindje!

2

Re: wat tips gevraagd

Ik weet niet waarom, maar ik zou blauw onder doen. Waarschijnlijk omdat het toch een iets koelere kleur is en je dan 2 koele kleuren van elkaar af hebt.
Ik zou daar wel een witte rand en een witte strik bij maken. Maar dit ios allemaal puur gevoel en nergens op gebaseerd.

Ik heb nog nooit dubbel bekleed, gewoon omdat het mij ook veel te zoet lijkt. Ik zie overigens ook niet echt het nut van 2x bekleden. Het zou strakker moeten worden, maar tja ik vraag me dat toch af ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik ga met Ottolien mee, de onderste blauw, dan roze en dan de witte bovenop. Inderdaad de koele kleuren gescheiden en een warme kleur ertussen.

Dubbel bekleden kan ik je ook niet mee helpen. Lijkt me wel machtig worden en zoet.

4

Ja ik zie dan weer een heel andere taart. Alle drie de lagen wit.

Onderste decoreren met blauw, middelste met roze en de bovenste met roze en blauw..

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.