1

Onderwerp: je ziet de randen? en nattig geworden na in de koeling

Hoi hoi

ik heb gister een taart gemaakt voor mijn zoons verjaardag.

biscuittaartje,2 lagen gevuld met magere kwark met verstevigd slagroom erdoor, en frambozenjam,
afgesmeer met slagroom plus klop fix,ik dacht lekkerder als botercreme,

na bkleden,zag je tog d randen erdoorheen,nie mooi dus,want ik wilde een strak taartje,ook leek hij een beetje ingezakt na een tijdje,

te weinig marsepein?
ligt het aan de slagroom?

wat doe ik dan fout,

tips

hoe krijg eik een vetstrakke taart.zonder die lelijke randen?

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

2

Re: je ziet de randen? en nattig geworden na in de koeling

Marsepein dikker uitrollen zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
En de slagroom was helaas ook niet zo'n goed idee.

Ik hoop dat ie toch lekker is en je zoontje geniet van zijn verjaardag!

3

Inderdaad de slagroom de deur uit, klopfix of niet het word nooit zo stevig als botercreme om hem strak te krijgen en je loopt risico op smelten!
Marsepein ook niet te dun he  ;)

Groetjes Melanie

4

De slagroom zal zeker een probleem zijn geweest, omdat dit eigenlijk helemaal niet geschikt is om mee af te smeren. Er zit heel veel vocht in, en daar gaat je marsepein van smelten.
Het is beter om 1:1 botercreme te maken: 250 gram boter en 250 gram poedersuiker bijvoorbeeld. Of minder of meer van beiden als je meer nodig hebt.

Groetjes Laura!

5

jeetje,dat dacht ik wel.

extra klopfix gebruikt, ik zag het namelijk op tv, van tafel van 18,ik dachtt nou dat ga ik eens een keer proberen, dan wordt hij niet zo machtig.

geen slagroom meer voor mij!
maar als ik nou bon on bloc vulling ga maken,die moet ik tog ook slagroom toevoegen en dan laten opstijven?

dat is dan tog hetzelfde,of moet ik dan een dijkje spuiten?

maar in ieder geval bedankt voor de reacties,ik had ook gewoon eerst op de forum moetenvragen

hijis wel mooi en heeel lekker geworden hoor,je zag alleen de lagen ,en hij was duidelijk nat

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

6

je kan wel als vulling slagroom doen maar dan kan je het beste eerts een dijkeje spuiten van bc 1:1 en daarin de slagroom doen en ook 1:1 afsmeren.

7

Of met een wat nattere vulling een centimeter van de rand van je biscuit blijven :)

Groetjes Laura!

8

Ik spuit ook geen dijkjes meer. Vindt dat gewoon niet zo lekker. Gewoon bij het afsmeren goed opletten dat je de vulling goed afsluit zodat deze er niet meer doorheen kan. Is bij mij altijd goed gegaan.

9

Petra van de tafel van achtien gebruikt ook geen gewone slagroom!
Maar patty creme, als je het zo schrijft. petty pettie pattie :lol:

Gr. Jen.
I taart you,

10

pati krem, gebruikt ze ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs