1

Onderwerp: Waarom zie ik de lagen zo heel erg?

Dag dames,

ik zie bij mijn laatste 2 taarten de lagen zo heel erg zitten.  :(
Gebruik ik te weinig marsepein?
Of teveel/ te weinig botercreme?
Ook gaat het dan soms bobbelen.. snik  :(
Vanochtend heb ik mijn lelijkste taart gemaakt...  :o
(En die is nog wel voor het werk van mij man)
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

groetjes Katja

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LK7LM4Y7-D.jpg

zo hééérlijk ontspannend.....

Re: Waarom zie ik de lagen zo heel erg?

het kan zijn dat je te dun hebt uitgerold.

ik maak hem van tevoren altijd heel strak met 1:1 botercreme, pas als hij helemaal strak is, zet ik hem weer in de koelkast, eventueel tussendoor ook en daarna met warm mes overtollige botercreme weghalen en nog strakker maken.

na 30 min ongeveer is de botercreme behoorlijke hard en kun je ook strak de marsepein erover doen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Als je taart een beetje bruin gebakken is en je smeer heel dun af met botercreme en vervolgens ook nog een dun laagje van een lichtgekleurde marsepein of fondant, dan zie je het soms doorheen. Het kan dus een samenloop zijn... Biscuit niet te donker bakken, iets dikker afsmeren, iets dikkere marsepein en vooral veel blijven oefenen en showen natuurlijk haha!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee..
Alleen het was een hele lichte kapsel.. dus dat zal het niet zijn.. de rest kan wel!
En ik doe de taarten nooit tussendoor in de koelkast, dus dat ga ik zeker uitproberen..
:D

5

owh en de bobbels ( luchtbellen)
Hoezo komen die in mijn creatie :)
Nogmaals bedankt!!!

Die kan je met je smoother weg krijgen

Groetjes Natasja!

7

wat ik zelf gemerkt heb is.. zodra ik bakte in een gekochte bakblik uit de hebshop en niet in een springvorm.. dat mijn taarten veel strakker zijn.. misschien een tip

Lekker feestelijk rond.....

8

Bedankt Joyce, "helaas" heb ik alleen maar bakvormen van de webwinkel... moet gewoon heeeeeel veeeeel oefenen :D

9

Kat81 schreef:

Bedankt Joyce, "helaas" heb ik alleen maar bakvormen van de webwinkel... moet gewoon heeeeeel veeeeel oefenen :D

dat is zo.. ik heb nu ongeveer mijn 40e taart gebakken en het begint eindelijk ergens op te lijken...

Lekker feestelijk rond.....

10

Als je heel zeker wilt zijn dat je botercreme niet gaat zakken met bekleden, zet ik hem een nachtje in de koelkast, want dan is de taart door en door hard.