1 Laatst bewerkt door saltandpepper (21-03-2010 21:53)

Onderwerp: hoe komt het dat mijn mmf scheurt?

Help ik heb deze week witte mmf gekocht van regalice maar mijn dochter wilde gisteravond een witte taart maken het scheurde elke keer!
Moet je hier altijd eerst tylose doorheen mengen en hoeveel.
Kan je het ook zo gebruiken het plakt aan alle kanten.
Ik had gister een soort workshop met 8 meiden maar ze hadden allemaal gewoon marsepein en het ging allemaal goed behalve met de mmf je kan er ook niet mee vlechten?
Wie kan mij helpen ik heb gelijk 2,5 kilo gekocht je moet er toch mee kunnen werken?
Sommige mensen werken alleen met mmf maar ik had het liever in de prullenbak gegooid gister.

Groetjes P@trici@

2

Re: hoe komt het dat mijn mmf scheurt?

Ik ben zo iemand die aslleen met MMF werkt. Ik vind het juist super werken en niet plakken.
Maar je moet wel zorgen dat MMF niet te warm wordt want dan gaat het smelten ;) . Dus ik zorg voor koude handen (even onder de kraan). Niet te lang doorknden voor je het gebruikt.
Misschien scheelt het dat ik altijd op poedersuker uitrol :think: . Met crisco gaat hetbij mij ook meer plakken. En je moet het echt oppakken (opscheppen) met 2 handen. Het is rekbaarder dan marsepein.
Verder werk ik hetzelfde als met marsepein.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door kokkie (22-03-2010 12:15)

Re: hoe komt het dat mijn mmf scheurt?

Ik doe ook het meest met (zelfgemaakte) MMF, werkt voor mij perfect. Maar in tegenstelling tot Ottolien maak ik m'n MMF juist altijd een beetje warm in de magnetron, 10-20 seconden en kneed het juist lang door voordat ik begin uit te rollen. Ik rol op een doorzichtig tafelzeil op crisco, en leg het dus mbv m'n tafelzeil op de taart. Bij mij scheurt het juist als ik het niet goed genoeg doorkneed en het niet warm genoeg is.. (natuurlijk niet té warm; inderdaad net als Ottolien zegt, dan smelt het)
Hahaha, zo zie je maar, hoe iedereen z'n favoriete manier van werken heeft!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...