1

Onderwerp: marsepein...

Morgen is het de verjaardag van m'n dochter, ze word 5 jaar. :D
dus had ik graag zelf een taart gemaakt. vind deze side echt geweldig.... ik kook en bak ook heel graag, maar het is wel de eerste keer dat ik te werk ga met marsepein..
ik heb jullie recept 'marsepein' gebruikt om dus mijn taart te bekleden. alles ging goed, de smaak is ook goed, maar die kleeft zo erg! heb ergens gelezen dat je bloemsuiker moet gebruiken om verder te kunnen kneden, klopt dat? want momenteel kan ik hem dus niet kneden, en al zeker niet uitrollen, en als ik hem dan plooi   (rond een taart) dan scheurt hij langs de zijkanten...... :s  kan iemand mij helpen aub??? ik wil tegen deze avond 2 taarten klaar hebben..
bedankt! xxxx

2

Re: marsepein...

Heb je geen marsh mallows en poedersuiker in huis, dan zou je fondant kunnen maken.
Ik gebruik zelf altijd marsh mallow fondant, erg gemakkelijk te maken, en fijn om mee te werken.

3

:nooo heb ik niet in huis.  en ja, de winkels zijn vandaag ook dicht.. ik zal het dan maar zo moeten proberen, maar wat moet ik doen tegen dat kleverigheid?? heb al gelezen dat ik ook gewoon marsepein kan maken, poedersuiker, amandelpoeder, en eiwit? maar is dat echt om taarten mee te bekleden? of alleen om figuurtjes uit te maken?

4

poedersuiker er door heen kneden totdat het minder begint te plakken. Waarschijnlijk kun je het niet goed genoeg krijgen om er echt een lap van te krijgen en daarmee te bekleden maar je kunt dan wel genoeg rollen waarschijnlijk om grote bloemen uit te steken en daar de taart stukje bij beetje mee te bedekken bijvoorbeeld. Of een groot rondje uit te steken voor bovenop en de zijkant bijvoorbeeld met streepjes. Beetje crea-beaen dus.
Ik gebruik het andere recept om te bekleden dus dat kan wel maar vergt wel wat oefening.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl