1

Onderwerp: Ideeën gevraagd!

Voor volgende week heb ik een opdracht voor iemand die afgestudeerd is in Kunstgeschiedenis. Ze wilde graag de volgende afbeelding op de taart:

http://i20.photobucket.com/albums/b235/Devilsanddust/DonorportretFina.jpg

Riëtte heeft er een prachtige print van gemaakt voor me. De print komt op een vierkante, babyblauwe taart, maar ik wilde graag nog een afwerking, een soort lijst, maken rond de print. Hoe zouden jullie dat doen? Het lijkt me wel mooi om een soort echte schilderijlijst te maken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aanpak...

Alvast bedankt!

2

Re: Ideeën gevraagd!

Erop schilderen met lustre dust en een druppeltje alcohol?

3

Inderdaad, een extra dikke rand maken, flink met relief bewerken en dan goud dusten :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik heb geen goudpoeder.  :( . Alleen pearl glans spray.

Heb je ook een voorbeeldje aan wat voor reliëf je denkt, Adrienne? Want dat vind ik moeilijk me voor te stellen. Ik wil geen houtnerf of zo.

5

Als je alleen pearl spray hebt, dan zou ik de lijst helemaal apart van je taart maken ( in vier stukken). Lastig beschrijven zonder plaatje, maar ik zal het proberen: elke "lat" als een kwart buis indeuken ( met de lage kant naar het schilderij toe, de hoge kant naar buiten toe), en dan met bv. een balltool of shelltool deukjes aan dat lage kant maken. Dan inspuiten - voor een goud-effect dus van te voren warmgeel kleuren - en aansluitend op de print leggen.

Groetjes, Adrienne

6

Ik begrijp je helemaal en nu zie ik ook eindelijk iets voor me! Ik weet niet waarom ik het zo moeilijk vond, maar ik kreeg maar geen beeld voor me hoe ik het aan zou moeten pakken.

Geweldig, bedankt!

7

Ik kijk uit naar de taart! :D

Groetjes, Adrienne

8

Anders ik wel.  :lol: .

9

en anders ik wel...
Heb de afbeelding zelf ook opgeslagen en hoop hem nog eens te kunnen gebruiken.
De kleuren zijn echt prachtig.
Ben erg benieuwd wat het gaat worden  :Y

10

Of zo?
http://miss-ingredient.co.uk/wp-content/uploads/2009/09/picture-frame-300x199.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

Die is ook erg mooi, Tom Poes! Maar ik heb maar een centimeter taart over naast de print, dus ik denk niet dat dat gaat passen.