1

Onderwerp: cake bakken

hoi

Ik heb altijd een probleem als ik cake bak, als de cake klaar is laat ik hem afkoelen en dan als ik de cake uit de bakvorm haal dan blijft de onderkant vast plakken aan de bodem terwijl ik voor dat ik de cakemix in de vorm giet de vorm insmeer met boter ook de onderkant

wie o wie heeft voor mij een oplossing

dank je astrid

2

Re: cake bakken

bakspray gebruiken! kun je ook in de supermarkt kopen van dr. oetker.
of een stuk bakpapier op de goede grootte knippen.

3

De cake er uit halen als hij nog warm is...
als ik een cake heb gebakken laat ik m een minuut of 5a10 rusten en dan haal ik m uit de vorm.
ik smeer de vorm ook in met boter maar doe er daarna nog bloem overheen, dan blijft hij echt niet plakken als het goed is.

succes!
groetjes dorien

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

4

Ik had dat probleem ook altijd, maar nu bekleed ik de vorm altijd met bakpapier.
Ik spray de vorm  eerst licht in met bakspray (dan blijft het papier plakken, lekker makkelijk)
Onderop dan een rond stuk en stroken langs de zijkant. Als je die wat hoger maakt kan je ook een mooie hoge cake maken.
je cake blijft dan nooit meer plakken.

This too shall pass!

5

De cake moet je eigenlijk meteen storten. Hooguit een minuut of 2 wachten. Dan af laten koelen op een rooster. Ik doe ook, net als dorien, eerst boter ,dan met bloem bestuiven en dan het beslag erin. Mijn cake komt er altijd heel en mooi uit. MMMMM