1

Onderwerp: Tips voor beginner

Goedenavond allen,

Ik wil graag voor mijn zoontje (word vrijdag 1) een taart gaan maken. Ik vind de beklede taarten erg mooi maar in de winkel zo duur. Vandaar dat ik dacht dat wil ik zelf gaan doen/proberen. Nu weet ik dat het in eerste instantie ook duur zal zijn met spullen aanschaffen enzo, maar ja dan kan ik wel vooruit.

Hebben jullie tips, kan ik als beginneling beter met fondant of marsepijn gaan werken? Ik heb zelf een taartvorm van 26 cm, daar wil ik mee gaan starten.

Alle tips zijn welkom, wat moet ik allemaal aan gaan schaffen?

Groetjes Jansje

Trotse moeder van Danyllo, Jermayne & Noélya

2 Laatst bewerkt door djehr (20-03-2010 22:57)

Re: Tips voor beginner

Je kan in de FAQ (kijk in het rijtje links in beeld) heel veel antwoorden vinden op vragen over bakken, bekleden en decoreren.

Of je marsepein of fondant gebruikt is afhankelijk van wat je lekker vindt. Zelf gebruik ik altijd marsepein.

Verder hoef je niet gelijk veel spulletjes aan te schaffen om een taart te maken.

Je hebt een vorm nodig om de taart in te bakken (die heb je al), een deegroller om je marsepein of fondant mee uit te rollen en wat uitstekers. Dit kunnen gewoon goedkope vormpjes zijn die je bij klei krijgt. Je kunt voor rondjes bijvoorbeeld een glas gebruiken. Maar je kan ook vormpjes zelf uitsnijden. Natuurlijk is het leuk om allerlei spulletjes te kopen, maar in eerste instantie echt niet nodig,hoor.

Thanx, marsepein vind ik sowieso lekker, fondant geen idee...

Kijk vaak naar Cake Boss op Discovery Travel & Living, die werken volgens mij ook met fondant, dat ziet er zo mooi uit....  :)

[move]----> taart decoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

sorry, kon niet goed vinden waar ik het moest plaatsen....  :o

6

Als je wat inspiratie op wilt doen is de website van cakecentral punt com ook een leuke. Heel veel taarten in de gallerie.