1

Onderwerp: Koekjes vragen

Ik heb eerst de zoekfunctie geprobeerd, maar ik heb nog steeds wat vragen over.

Ik wil graag voor de eerste keer koekjes gaan maken, maar heb nog wat vrees  ;)

1) Wat heeft jullie voorkeur? De mix van de webshop of het PP-recept?

2) Ik lees dat je bij de mix van de webshop 'half om half' bloem moet mengen/gebruiken. Maar ik snap niet HOE...  :o  Vervang je de helft (250 gram) van de mix voor bloem of moet je náást de 500 gram mix OOk nog eens 500 gram bloem toevoegen?

3) Kun je de koekjes ECHT tot 5 weken goed houden in een koektrommel?  Is dat dan 'kaal' of (met marespein of RI) gedecoreerd?

4) Kun je de koekjes ook invriezen? Kan dat dan alleen 'kaal' of kan dat ook met marespein of RI er op? zijn er dan nog do's & don'ts voor het ontdooien?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

2

Re: Koekjes vragen

Ik zit met exact dezelfde vragen, dus lees even mee  O-)

3

1) Ik proef niet zo heel veel verschil tussen de soorten, de PP koekjes zijn wel erg makkelijk te maken, alhoewel, die van de webshop ook. Nutteloos antwoord dus ;)

2) half om half is naar mijn weten 250 gram bloem, 250 gram mix.

3) Je kunt ze echt 5 weken goed houden in een koektrommel, ook gedecoreerd met icing of marsepein al worden je koekjes daar wel wat zachter van. Ik vraag me af of deze theorie ooit wel eens in de praktijk gelukt is bij iemand :+

4) ik zou ze niet invriezen, het deeg daarentegen kan wel ingevroren worden. Goed op temperatuur gekomen kan je het zo weer verwerken.
Wat me doet bedenken dat ik nog deeg in de vriezer heb en ineens een onweerstaanbare trek in koekjes :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik heb van de week koekjes gemaakt met het recept van pp erg lekker :thumb:

5

Dank je wel Pooh voor je uitgebreide reactie!

Nog meer ervaringen? En voorkeuren qua recept?

6

Pooh schreef:

Ik vraag me af of deze theorie ooit wel eens in de praktijk gelukt is bij iemand :+

Ik heb vorige maand een koekje gegeten van - schrik niet -.... vijf maanden geleden!! :lol:
Het was door omstandigheden als workshopvoorbeeld door het leven gegaan, zat niet in een koektrommel maar in een dichtgebonden zakje, en hoewel ik het een ander echt nooit meer voor zou zetten na zoveel tijd :S, was het echt nog prima te eten.
Ik hou dus zonder problemen die 5 weken aan, en werk met een gerust hard vooruit bij grote hoeveelheden :Y
Mijn voorkeur gaat uit naar het PP recept, maar beken daarbij dat ik niet zo gemakkelijk aan koekjesmix kan komen, en in het PP recept gaan makkelijk te verkrijgen ingredienten, dus ik zie niet veel voordeel van mix. Ik maak ze wel eens met gewoon vanille-essence, maar echt het allerlekkerst is het met vanillezaadjes.
Succes!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>